Hematology Other

טיפול ב-Sorafenib יעיל במקרים של GIST עמיד לטיפול (מתוך כנס 2011 Gastrointestinal Cancers Symposium )

מתוצאות מחקר חדש בשלב II עולה כי Sorafenib (נקסבר) הינה אפשרות טיפול יעילה בחולים עם GIST (Gastrointestinal Stromal Tumor) שפיתחו עמידות לטיפולים סטנדרטיים.

החוקרים מדווחים כי ל- Sorafenib פעילות בחולים עם GIST שאינם מגיבים עוד לטיפול ב-Imatinib (גליבק) ו-Sunitinib (סוטנט). שיעורי בקרת המחלה עם Sunitinib באוכלוסיה זו עמדו על 68%.

בקבוצה זו, 13% מהמטופלים הגיבו באופן חלקי לטיפול וב-55% המחלה הייתה יציבה. חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 5.2 חודשים וההישרדות הכוללת עמדה על 11.6 חודשים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות של Sorafenib בחולים עם גידול GIST לא-נתיח, בהם חלה התקדמות של המחלה תחת טיפולים ב-Imatinib. החוקרים ערכו שינויים במחקר לאחר אישור ה-FDA בשנת 2007 למתן Sunitinib לחולים עמידים ל-Imatinib רק במקרים בהם חלה התקדמות לאחר Imatinib ו-Sunitinib.

המחקר כלל 6 חולים שהיו עמידים ל-Imatinib בלבד (מהמדגם המקורי) ו-32 חולים שהיו עמידים לשני הטיפולים. יעד הסיום העיקרי היה שיעורי התגובה האובייקטיביים; יעדי סיום משניים כללו רעילות, הישרדות ללא-התקדמות והישרדות כוללת.

תגובה חלקית לטיפול תועדה בחולה אחד בקבוצת החולים עם עמידות ל-Imatinib בלבד (17%) ובארבעה חולים עם עמידות ל-Imatinib ו-Sunitinib (13%).

חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 3.4 חודשים בחולים עם עמידות ל-Imatinib ועל 5.2 חודשים באלו עם עמידות לשני הטיפולים התרופתיים. חציון ההישרדות הכוללת עמד על 13.6 חודשים ו-10.5 חודשים, בהתאמה.

הפחתת מינון נדרשה ב-63% מהחולים, בעיקר בשל תסמונת יד-רגל (45%) ויתר לחץ דם (21%), שהיו תופעות הרעילות הנפוצות ביותר מדרגה 3.

לדברי החוקרים, הממצאים מוכיחים כי ל-Sorafenib פעילות ברורה בחולים עם GIST בעלי עמידות ל-Imatinib ו-Sunitinib.

2011 Gastrointestinal Cancers Symposium (GICS)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה