Hematology Other

כחצית מהגברים ההומוסקסואליים והביסקסואליים בארה”ב נשאי HIV אינם מודעים לכך (Morb Mortal Wkly Rep)

אחד מכל חמישה גברים הומוסקסואליים וביסקסואליים בערים המרכזיות בארצות הברית הוא נשא HIV, וקרוב למחציתם (44%) אינם מודעים למצבם. מרבית הגברים שאינם מודעים למצבם הם צעירים ובני מיעוטים, המקיימים יחסי מין עם גברים אחרים.

החוקרים מסבירים כי גברים המקיימים יחסי מין עם גברים אחרים מצויים בסיכון מוגבר לזיהום HIV. בשנת 2006, 57% מהמקרים החדשים של זיהומי HIV בארה”ב תועדו בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים.

בין ינואר ועד דצמבר בשנת 2008, רואיינו 8153 גברים המקיימים יחסי מין עם גברים מ-21 ערים ובהמשך נבדקו לנשאות HIV. מהמחקר עולה כי השכיחות הכוללת של HIV עמדה על 19%.

השכיחות הגבוהה ביותר תועדה בגברים שחורים, לא-היספאנים (28%), ולאחריהם בגברים היספאנים (18%), בגברים לבנים לא-היספאנים (16%) ובגברים מגזעים מעורבים או גזע אחר (17%).

44% מהגברים נשאי HIV לא היו מודעים למצבם. המודעות הנמוכה ביותר לנשאות תועדה בקרב גברים שחורים המקיימים יחסי מין עם גברים (59%), ולאחריהם בגברים היספאנים המקיימים יחסי מין עם גברים (46%) ובלבנים המקיימים יחסי מין עם גברים (26%).

בנוסף, מתוצאות המחקר עולה כי למרות שבקרב גברים צעירים, בגיל 30 ומטה, שכיחות HIV הייתה נמוכה יותר מבגברים מבוגרים, חוסר-מודעות לזיהום הייתה הרבה יותר נפוצה. בקרב נשאי HIV בגילאי 18-29, 63% לא היו מודעים למצבם, בהשוואה ל-37% מהגברים בגיל 30 ומעלה.

כמו כן, בקרב גברים צעירים, המודעות לזיהום HIV הייתה נמוכה יותר בקרב גברים לא-לבנים, בהשוואה לגברים לבנים. בקרב גברים שחורים בגיל 30 ומטה, 71% לא היו מודעים למצבם, בהשוואה ל-63% מהצעירים ההיספאנים ו-40% מהגברים הלבנים.

החוקרים מצאו קשר בולט בין מצב סוציו-אקונומי ובין זיהום HIV בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. שכיחות זיהום HIV עלתה עם ירידה ברמת ההשכלה וברמת ההכנסה, כמו גם המודעות. ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם ממצאי מחקר קודם בגברים הומוסקסואליים.

גברים המודעים לכך שהם נשאי HIV יופנו לטיפול הרפואי המתאים ולשירותי מניעה. בעקבות זאת, הם יוכלו ללמוד על דרכים להימנע מהדבקת אחרים בנגיף.

השיעור הגבוה של גברים המקיימים יחסי מין עם גברים ואינם מודעים לכך שהם נשאי HIV הינה בעיה בריאותית חשובה, מאחר שקבוצה זו אחראית למרבית המקרים החדשים של הדבקות בנגיף HIV בארה”ב.

Morb Mortal Wkly Rep. 2010;59:1201-1207

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה