Hematology Other

התועלת במתן מחזורי טיפול קצרים ב-Imatinib כנגד ALL אגרסיבי (מתוך J Clin Oncol)

חוקרים מאיטליה מדווחים כי הוספת מחזורי טיפול קצרים ב- Imatinib (גליבק) לטיפול כימותרפי הובילה לשיפור שיעורי ההישרדות של מבוגרים עם ממאירות ALL (Acute Lymphoblastic Leukemia), חיובית לכרומוזום-פילדלפיה.

פרוטוקול הטיפול המבוסס על Imatinib לווה בשיעורי הישרדות קרובים ל-40%, כמעט כפול משיעורי ההישרדות שדווחו טרם השימוש ב- Imatinib.

לדברי החוקרים, הטיפול המשולב עשוי להועיל לכל החולים עם ALL , החיוביים לכרומוזום פילדלפיה. דיווחים שפורסמו לאחרונה מצאו כי בחולי ALL חיוביים לכרומוזום פילדלפיה, שטופלו בשילוב כימותרפיה עם Imatinib , הסיכון לכישלון הטיפול היה נמוך יותר, בהשוואה לחולים שלא טופלו ב- Imatinib. כמו כן, בקבוצת חולים זו תועדה שכיחות גבוהה יותר של השתלת תאי-גזע אלוגנית, ההכרחית לריפוי.

החוקרים מאמינים כי אין ספק כי לטיפול ב- Imatinib תועלת בשלב מוקדם. עם זאת, מרבית המחקרים כללו מעקב קצר-טווח בלבד, ולכן קשה היה להגדיר את התועלת בטווח הארוך.

במטרה לקבוע את היתרונות ארוכי הטווח של טיפול ב- Imatinib, החוקרים השוו את התוצאות לאחר חמש שנים בקרב חולי ALL חיוביים לכרומוזום פילדלפיה, שקיבלו טיפול כימותרפי סטנדרטי עם Imatinib, אל מול התוצאות בקבוצת ביקורות היסטוריות.

59 חולים, בגילאי 19-66 שנים, טופלו ב- Imatinib במינון 600 מ”ג ביום, למשך שבוע, החל משלושה ימים טרם טיפול כימותרפי סטנדרטי. 35 חולים טופלו בכימותרפיה בלבד. חולים שנכנסו להפוגה מלאה היו מועמדים מתאימים להשתלת תאי גזע.

שיעורי ההפוגה המלאה עמדו על 92% בקבוצת Imatinib לעומת 80.5% בקבוצת הביקורות (p=0.08). שיעורי השתלת תאי גזע אלוגנית היו גבוהים יותר בקרב מטופלים ב- Imatinib (63% לעומת 39%, p=0.04).

לאחר חמש שנים, 41% מהמטופלים בקבוצת Imatinib ו-14% מהמטופלים בקבוצת הביקורת נותרו בחיים ובהפוגה המלאה הראשונה שלהם (p=0.037).

סיכויי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים (חציון 3.1 שנים) עמדו על 0.38 בקרב מטופלים ב- Imatinib, לעומת 0.23 בקבוצת הביקורת (p=0.009). בקבוצת המטופלים ב- Imatinib תועד סיכוי גבוה יותר להעדר מחלה במעקב ארוך-טווח (0.39 לעומת 0.25,  p=0.044). בנוסף בקבוצה זו תועדה היארעות נמוכה יותר של הישנות המחלה (p=0.005).

J Clin Oncol. July 6, 2010.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה