Hematology Other

נטילת קומדין אינה משפיעה על תוצאות בדיקת דם סמוי בצואה (American Journal of Gastroenterology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-American Journal of Gastroenterology עולה כי אין צורך בהפסקת הטיפול בקומדין (Warfarin) בטרם ביצוע בדיקת דם סמוי בצואה (FOBT: Fecal Occult Blood Test), מאחר שהטיפול אינו משפיע על דיוק הבדיקה.

לדברי החוקרים, עד 30% מהרופאים מורים למטופליהם להפסיק את הטיפול בקומדין בטרם ביצוע בדיקת דם סמוי בצואה, בצל ההנחה כי הטיפול התרופתי עשוי להגדיל את שיעור התשובות החיוביות-שגויות, וההנחיות הנוכחיות אינן מתייחסות לסוגיה זו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 9637 משתתפים שעברו בדיקת קולנוסקופיה בלבד, על-בסיס תוצאה חיובית בבדיקת דם סמוי בצואה, כולל 372 נבדקים שנטלו קומדין.

בבדיקות הקולונוסקופיה זוהו פוליפים למעלה מ-9 מ”מ או גידולים ממאירים חשודים ב-16.1% מהמטופלים בקומדין וב-11.4% מיתר הנבדקים. לאחר תקנון לגיל ומין, הסבירות לשינויים משמעותיים לא הייתה שונה בין הקבוצות (יחס סיכויים של 1.1).

החוקרים מסכמים וכותבים כי על-בסיס המחקר הרטרוספקטיבי הנוכחי, הערך המנבא החיובי של בדיקת דם סמוי בצואה לזיהוי פתולוגיה משמעותית במעי הגס, אינו נפגע בשל נטילת טיפול בקומדין בעת ביצוע בדיקת דם סמוי בצואה. ממצאים אלו תומכים בהמלצה על המשך טיפול בקומדין בעת ביצוע הבדיקה, תוך הימנעות מכל הסיכונים הכרוכים בהפסקת הטיפול התרופתי.

American Journal of Gastroenterology. Posted online August 3, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה