Hematology Other

התועלת של טיפול אנטי-ויראלי כנגד לויקמיה (Journal of Clinical Oncology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 28 ביוני של הגיליון המקוון של Journal of Clinical Oncology עולה כי קו טיפול ראשון הכולל Zidovudine (רטרוביר) ו-Interferon-Alpha הביא לשיפור שיעורי ההישרדות הכוללים בחולים עם לויקמיה מסוג ATL (Adult T-cell Leukemia/Lymphoma).

הממצאים מאשרים כי Zidovudine ו-Interferon-Alpha הינם טיפול הבחירה בלויקמיה מסוג ATL.

לדברי החוקרים, ATL נפוצה מאוד במדינות מתפתחות ועניות. הם מסבירים כי הממאירות קשורה בזיהום בנגיף HTLV-1 (Human Lymphotropic Virus) וכי משנת 1995, מספר מחקרים קטנים הדגימו תועלת לטיפול משולב עם שתי התרופות האנטי-ויראליות הללו.

עם זאת, נותרו מספר שאלות ללא-מענה, ולכן החוקרים ביקשו לבחון את הרשומות הרפואיות של 254 חולים עם ATL שטופלו בארה”ב, בריטניה, מרטיניק וצרפת. החוקרים ערכו השוואה בין טיפול אנטי-ויראלי בלבד, טיפול כימותרפי בלבד, וטיפול כימותרפי ולאחריו טיפול אחזקה בתרופות אנטי-ויראליות, כנגד סוגים שונים של ATL.

נתוני ההישרדות ומידע אודות טיפול קו-ראשון היו זמינים עבור 207 חולים: 98 עם Acute ATL, 84 עם ATL Lymphoma, 23 עם Chronic ATL ו-2 עם תת-סוג לא-ידוע.

כאשר החוקרים סיווגו את החולים לפי הטיפול הראשוני, שיעורי ההישרדות לחמש שנים עמדו על 46% עם טיפול אנטי-ויראלי במסגרת טיפול קו-ראשון, 20% עם טיפול כימותרפי כטיפול קו-ראשון (p=0.004) ו-12% עם טיפול כימותרפי ולאחריו טיפול אנטי-ויראלי.

מהערכת תתי-סוגים שונים עולה כי טיפול אנטי-ויראלי בחולים עם Chronic ATL לווה ב-100% הישרדות לאחר חמש שנים. במקרים של Acute ATL, הפוגה מלאה עם טיפול אנטי-ויראלי לאחר חמש שנים תועדה ב-82% מהחולים.

עם זאת, עם ATL Lymphoma, לטיפול אנטי-ויראלי בלבד חסרון הישרדותי משמעותי, בהשוואה לטיפול כימותרפי, עם שיעורי הישרדות של 0% ו-18%, בהתאמה (p=0.009).

לסיכום, החוקרים כותבים כי שילוב Zidovudine עם Interferon-Alpha הביא לשינוי המהלך הטבעי של ATL Leukemia, עם שיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות בטווח הארוך בתת-קבוצה של חולים עם הצורה הקטלנית ביותר של ATL.

J Clin Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה