Hematology Other

האם לאספירין השפעה על הבטיחות והיעילות של טיפול ב-ARB בחולי אי-ספיקת לב? ?( Eur J Heart Fail)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-European Journal of Heart Failure עולה כי לטיפול באספירין אין השפעה משמעותית על התועלת של טיפול ב-Candesartan (אטאקנד) על התחלואה והתמותה הקרדיווסקולארית או על בטיחות הטיפול ב-Candesartan.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי ACE ותרופות ממשפחת ARB (Angiotensin Receptor Blocker) משמשות כקו-טיפול ראשון באי-ספיקת לב, הפרעה בתפקוד הסיסטולי של החדר השמאלי, אוטם לבבי, ובחולים עם ביטויים אחרים של טרשת עורקים או מחלה קרדיווסקולארית, וכן בחולים עם יתר לחץ-דם או סוכרת. מדובר באותם חולים המטופלים לעיתים קרובות באספירין.

עם זאת, לא ידוע אם קיימת אינטראקציה בין אספירין ובין תרופות ממשפחת ARB , המשפיעה על תוצאות הטיפול בחולים עם אי-ספיקת לב.

היעילות והבטיחות של Candesartan, בהשוואה לפלסבו, נבחנה ב-7599 חולים עם אי-ספיקת לב סימפטומאטית ומקטע פליטה ירוד או שמור, שלקחו חלק בתכנית CHARM (Candesartan in Heart failure Assessment of Reduction in Mortality and morbidity). המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Candesartan או פלסבו והיו במעקב למשך חציון של 38 חודשים.

4246 מהמשתתפים טופלו בתחילת המחקר באספירין (55.9%). בהשוואה לפלסבו, Candesartan לווה בשיעור נמוך יותר של תמותה קרדיווסקולארית או אשפוזים עקב אי-ספיקת לב (היעדים העיקריים של המחקר) הן בקרב חולים שטופלו באספירין (28% לעומת 31.9%, HR = 0.81,  95% CI = 0.72-0.90) והן בקרב חולים שלא טופלו באספירין (33% לעומת 38%,  HR = 0.81, 95% CI = 0.72-0.91).

טיפול באספירין לא השפיע על התועלת של Candesartan בהפחתת הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית או אשפוזים עקב אי-ספיקת לב בכלל מדגם CHARM (p=0.64), או במחקרים האינדיבידואלים שנערכו על-בסיס מדגם CHARM. בנוסף, לא תועדה אינטראקציה מובהקת סטטיסטית בין טיפול באספירין ו- Candesartan בכל הנוגע להפסקת תרופת המחקר בגין תופעות לוואי (p=0.72).

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זוהי הסקירה הראשונה שבחנה את האינטראקציה האפשרית בין אספירין ובין תרופות ממשפחת ARB בכל הנוגע לאירועים קליניים חשובים במדגם גדול של חולי אי-ספיקת לב. אספירין לא השפיע על התועלת של Candesartan בהפחתת הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ואשפוזים עקב אי-ספיקת לב, ולא שינה את הסיכון המוגבר להפסקת נטילת תרופת המחקר בשל תופעות לוואי.

Eur J Heart Fail (2010)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה