Hematology Other

האם יש תועלת במתן תמיסת Doxorubicin בשיאוף לטיפול בסרטן ריאות? (מתוך Clinical Cancer Research)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 15 באפריל של Clinical Cancer Research עולה כי תמיסת Doxorubicin בשיאוף נמצאה בטוחה לטיפול בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), אך חוסר תועלת צפוי לפגוע בפיתוח התרופה.

החוקרים קיוו כי מתן הטיפול ישירות לריאות יצמצם את תופעות הלוואי הסיסטמיות.

במחקר בשלב I/II טיפלו החוקרים ב-36 חולים ב- Doxorubicin בשיאוף. כל החולים אובחנו עם מחלה מתקדמת ולפחות נגע אחד בריאות. הם קיבלו את הטיפול 1-3 שעות לפני מתן עירוי תוך-ורידי של Docetaxel ו-Cisplatin.

28 חולים טופלו ב- Doxorubicin בשיאוף במינונים של 6 מ”ג למ”ר, ו-8 טופלו במינונים של 7.5 מ”ג למ”ר (לאחר ששני חולים פיתחו רעילות ריאתית מגבילת-מינון במינון גבוה יותר, כל האחרים טופלו במינון הנמוך).

24 חולים היו זמינים להערכה, כולל 21 חולים שטופלו בלפחות שני מינונים ושלושה שהתקדמו לאחר המינון הראשון. שבעה חולים הגיבו לטיפול (6 תגובה חלקית, 1 תגובה מלאה).

הטיפול בשיאוף נסבל היטב יחסית, כאשר עיקר תופעות הרעילות נבעו מהטיפול התוך-ורידי ולא מ- Doxorubicin. 28 החולים שקיבלו מינון של 6 מ”ג למ”ר פיתחו תופעות לוואי בדרגה 3-4 (75%), כולל 12 מקרים של נויטרופניה וארבעה מקרים של לויקופניה.

שיעורי התגובה המאכזבים, ובעיות לוגיסטיות הקשורות למתן הטיפול בשיאוף, הובילו את החוקרים לסכם כי אין מקום לערוך מחקרים נוספים להערכת תמיסת Doxorubicin זו.

Clin Cancer Res 2010;16:2466-2473

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה