Hematology Other

פסוריאזיס מעלה את הסיכון למחלה קרדיווסקולארית (מתוך כנס American College of Cardiology)

ממחקר חדש שהוצג בכנס American College of Cardiology עולות עדויות מוצקות לפיהן פסוריאזיס הינו גורם סיכון למחלה לבבית.

לדברי החוקרים, על רופאים לקחת בחשבון כי חולי פסוריאזיס, בעיקר אלו עם פסוריאזיס בדרגה חמורה, מצויים בסיכון מוגבר לתחלואה קרדיווסקולארית, ויש לעודד שינויים בהרגלי חיים ובדיקות סקר לדיסליפידמיה ויתר לחץ-דם, ולשקול התערבויות מוקדמות להפחתת גורמי סיכון למחלה לבבית.

החוקרים מסבירים כי הקשר בין פסוריאזיס ומחלות לב הוצע בעבר, אך התוצאות לא היו חד-משמעיות, ועוררו מחלוקת בנושא.

במחקר הנוכחי החוקרים עקבו אחר שיעור פסוריאזיס, פרפור פרוזדורים, שבץ, אוטם לבבי, PCI ותמותה בכלל אוכלוסיית המתבגרים והמבוגרים בדנמרק, בין 1997 ו-2006. הם בחנו את ההיארעות של אירועים לבביים ב-40,000 משתתפים עם פסוריאזיס קל-עד-חמור, והשוו את התוצאות עם אלו בארבעה מיליון איש ללא פסוריאזיס.

מהתוצאות עולה כי בחולים עם פסוריאזיס בדרגה חמורה תועדה שכיחות גבוהה יותר של כלל הסיבוכים הלבביים, ובחולים עם פסוריאזיס בדרגה קלה תועד סיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים, שבץ, PCI ואף לאחר תקנון לגורמי סיכון אחרים.

הסיכון המוגבר לשני אירועים פרפור פרוזדורים ושבץ היה תלוי-גיל, כאשר הסיכון בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית/חמורה היה גבוה יותר באלו מתחת לגיל 50 שנים בתחילת המחקר בשנת 1997.

מממצאים אלו, כולל הסיכון המוגבר בחולים צעירים יותר, עולה כי בחולי פסוריאזיס יש לנקוט צעדים לניטור ומניעת בעיות קרדיווסקולאריות, ולא להסתפק בטיפול בתסמינים של המחלה העורית.

החוקרים מאמינים כי לאור תוצאות אלו, יש להקדיש תשומת לב רבה יותר לחשיבות פסוריאזיס כמחלה קרדיווסקולארית. הם מציינים כי הן פסוריאזיס והן טרשת עורקים הן מחלות דלקתיות, וככל הנראה קיימת חפיפה גדולה בין השתיים בסמנים ובמדיאטורים.

מתוך כנס American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה