Hematology Other

פעילות גופנית מעודדת שינויים הורמונאליים העשויים להפחית את הסיכון לסרטן שד (Journal of Oncology)

ממחקר חדש עולה כי תכנית פעילות גופנית אירובית, בת שנה, בקרב נשים סדנטריות לאחר-מנופאוזה, מעודדת שינויים הורמונאליים העשויים להפחית את הסיכון לסרטן שד.

החוקרים מסבירים כי פעילות גופנית היא דרך בריאה, לא-פולשנית ולא-יקרה, בה ניתן להפחית את הסיכון לסרטן שד ע”י שינוי בהרגלי החיים. בניגוד לאפשרויות אחרות, דוגמת טיפול כימותרפי מניעתי, לאפשרות זו אין תופעות לוואי מזיקות והתועלת משמעותית גם עבור מחלות כרוניות רבות אחרות.

במחקר האקראי שפורסם ב-Journal of Oncology, החוקרים בחנו את ההשפעה של פעילות אירובית על רמות אסטרדיול, אסטרון, SHBG (Sex-Hormone Binding Globulin), אנדרוסטנדיון וטסטוסטרון ברמות 320 נשים, בגילאי 50-74 שנים.

תכנית הפעילות הגופנית כללה לפחות 45 דקות של פעילות אירובית, 5 ימים בשבוע. בקבוצת הביקורת, נשים המשיכו בפעילות השגרתית שלהן.

נשים בקבוצת ההתערבות התאמנו בממוצע 3.6 פעמים בשבוע, למשך 178.4 דקות בשבוע, בממוצע. לאחר שנה, בקרב המתעמלות תועדה ירידה מובהקת ברמות אסטרדיול אסטרדיול חופשי, בהשוואה לביקורות, עם עליה משמעותית ברמות SHBG.

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים בין הקבוצות ברמות אסטרון, אנדרוסטנדיון וטסטוסטרון, לאחר 12 חודשים.

החוקרים כותבים כי מדובר במחקר מעניין במיוחד מאחר שזהו המחקר הראשון אי-פעם שמצא השפעה מובהקת סטטיסטית של פעילות גופנית על רמות אסטרוגן, לכן, כעת יש עדות לכך שפעילות גופנית עשויה להשפיע על הסיכון לסרטן שד, דרך השפעה על רמות אסטרוגנים.

החוקרים בוחנים כעת את דרגת הפעילות הנדרשת להשפעה על המנגנונים הביולוגיים הלו.

J Clin Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה