Hematology Other

האם יש אפקט ריבאונד לאחר הפסקת קלופידוגרל (מתוך Journal of the American College of Cardiology)

ממחקר חדש עולה כי אין הבדל בהשפעה על אגרגציית טסיות בעקבות הפסקה הדרגתית של הטיפול בקלופידוגרל (Plavix) לאחר השתלת תומכן משחרר-תרופה, או בעקבות הפסקה פתאומית של הטיפול התרופתי.

מתוצאות המחקר שפורסמו ב-Journal of the American College of Cardiology עולה כי ממהלך ערכי אגרגציית טסיות לאחר הפסקת קלופידוגרל, עולה כי אין עדות לאפקט ריבאונד על פעילות הטסיות לאחר הפסקת הטיפול בקלופידוגרל.

בחולים עם תסמונת כלילית חריפה לאחר PCI, וכן באלו שטופלו תרופתית, דווח על אירועים תרומבוטיים בשבועות הראשונים לאחר הפסקת הטיפול בקלופידוגרל, עדות לאפשרות לאפקט ריבאונד עם הטסיות. עם זאת, החוקרים מציינים כי אפקט הריבאונד לא נבחן מעולם במחקרים קליניים.

במחקר הנוכחי, 69 חולים טופלו בקלופידוגרל לפני השתלת תומכן משחרר-תרופה, שחולקו באקראי להפחתה הדרגתית של מינון הטיפול התרופתי, או להפסקה חדה של הטיפול. עם זאת, החוקרים לא מצאו כל הבדל בין שתי קבוצות המחקר בערכי אגרגציית טסיות, כפי שנקבע לאחר שבועיים ולאחר שמונה שבועות.

החוקרים כותבים כי ללא קשר לבדיקה ששימשה להערכת אגרגציית טסיות, לא נמצאה עדות לאפקט ריבאונד בקרב אלו שהפסיקו את הטיפול בקלופידוגרל באופן פתאומי.

למרות שהפסקה הדרגתית של הטיפול בקלופידוגרל לא הביאה לערכים אבסולוטיים נמוכים משמעותית של אגרגציית טסיות על-רקע ADP, בשבועות שלאחר הפסקת קלופידוגרל, על-בסיס תוצאות המחקר הנוכחי לא ניתן לשלול תועלת קלינית אפשרית להפחתה הדרגתית של המינון בחולים עם מחלת עורקים כליליים, לאחר הכנסת תומכן.

J Am Coll Cardiol2010; 55:558-565

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה