Hematology Other

הרצפטין אושר לטיפול בסרטן קיבה חיובי ל-HER2 (מתוך הודעת חברת רוש)

מחברת רוש נמסר כי הרצפטין (Trastuzumab) אושר ע”י European Commission לשימוש בטיפול בסרטן קיבה חיובי ל-HER2. זהו האישור הראשון בעולם של הרצפטין להתוויה זו, כאשר תרופה זו מאושרת לטיפול בסרטן שד חיובי ל-HER2.

האישור לשיווק נכנס לתוקף באופן מיידי בכל המדינות החברות באיחוד האירופי, ובאיסלנד, ליכטנשטיין ונורבגיה. אנשי החברה מוסרים כי בקרוב צפויים אישורים דומים להתוויה זו באזורים אחרים בעולם.

האישור להתוויה החדשה מבוסס על תוצאות המחקר הבינלאומי ToGA. מהתוצאות עולה כי הרצפטין בשילוב עם טיפול כימותרפי הביא להארכה משמעותית של ההישרדות מחציון של 11.8 חודשים עם כימותרפיה בלבד, לחציון של 16 חודשים עם שילוב כימותרפיה והרצפטין.

התוצאות הוצגו לראשונה בכנס ASCO (American Society of Clinical Oncology) שנערך בשנה שעברה, ובהמשך המחקר נכנס לרשימת המחקרים שהובילו להתקדמויות המג’וריות בממאירות לשנת 2009.

אישור מתן הרצפטין לממאירויות קיבה חיוביות ל-HER2 מהווה התקדמות חשובה בטיפול בחולים אלו. על רופאים להבטיח כי חולים עם סרטן קיבה גרורתי ייבדקו להערכת ביטוי HER2.

ב-15-18% מגידולי הקיבה יש עדות לרמות גבוהות של HER2.

סרטן קיבה היא הממאירות השנייה בשכיחותה האחראית למקרי תמותה על-רקע ממאירויות ברחבי העולם, וזוהי הממאירות הרביעית בשכיחותה, עם למעלה מ-100,000 מקרים חדשים בכל שנה. לסרטן קיבה מתקדם פרוגנוזה רעה; חציון ההישרדות לאחר אבחנה עומד על 10-11 חודשים עם הטיפולים הזמינים כיום. אבחנה מוקדמת של המחלה אינה קלה, מאחר שמרבית החולים אינם מפתחים תסמינים בשלב המוקדם.

הרצפטין הוא הטיפול הביולוגי המכוון הראשון שהוכח כמשפר הישרדות בחולים עם סרטן קיבה מתקדם, ומהווה התקדמות משמעותית בטיפול במחלה זו. אנשי החברה מאמינים כי הרצפטין יסייע לחולים עם סרטן קיבה חיובי ל-HER2, בדומה להשפעתו על נשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2.

מתוך הודעת חברת רוש

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה