Hematology Other

הוספת Rituximab לטיפול כימותרפי עם אוטוגרפט משפר תוצאות

מחקר רטרוספקטיבי גדול מראה כי שילוב אגרסיבי חדש הכולל rituximab מרים את שיעורי ההישרדות לאחר 5 שנים בחולים עם לימפומה תא B בסיכון גבוה. הממצאים הוצגו בפגישה השנתית ה-58 של ASH (American Society of Hematolog), שם החוקרים הראו כי ניתן להוסיף rituximab לכימותרפיה במינון גבוה עם אוטוגרפט של תא פרוגניטור המטופואטי.

לדברי החוקרים, השילוב הוא אופציה טיפולית יעילה. שיעורי ההישרדות עבור חולים רפרקטורים או חולים, שעברו הישנות, היו באופן מסורתי די רעים, אך בעזרת גישה חדשה זו, רואים 70% תוחלת חיים לאחר 5 שנים.

התוצאות של לימפומה תא B בהחלט השתפרו לאחר הכנסת טיפול ב- rituximabאנטי CD20, אשר שולב ביעילות עם תרופות כימותרפיות מקובלות. Rituximab הופכת במהירות ל”ויטמין R” של הרפואה, היא מוכחת כיותר ויותר פופולארית.

בעוד שהתרופה תופסת מומנטום, יש לזכור לא להמעיט בערכה של הרעילות של rituximab. יש להישאר זהירים, כאשר חולים המקבלים שילובי טיפול אלה, צריכים ניטור זהיר וטיפול מהיר במקרים שיכול לקרות זיהום.

החוקרים בדקו מידע של יותר מ-950 חולי לימפומה תא B המקבלים מינון גבוה של כימותרפיה. החולים טופלו ב-10 מרכזים באיטליה והם כללו 403 תתי סוגים של לימפומה תא B עם דרגת התמיינות נמוכה ו-554 חולים עם תתי סוגים גם דרגת התמיינות גבוהה או בינונית. מרבית החולים סיימו את התוכנית האינטנסיבית עם אוטוגרפט בשלב הסופי 87% בקבוצה, שהוסיפו לה טיפול ב- rituximabו-86% בקבוצה ללא תוספת של rituximab.

לאחר חציון מעקב של 5 שנים, שיעורי הישרדות כוללת וחופשייה מאירוע היו 66% ו-55%, עם תוצאות טובות יותר משמעותית עבור חולים, שקיבלו טיפול בעת האבחנה. עבור חולים אלה, שיעור הישרדות כולל עלה ל-72% ושיעור הישרדות חופשי מאירוע היה 61%.

החוקרים מסכמים ואומרים כי זוהי התצפית הכי חשובה של היתרון הברור של rituximab במונחים של הישרדות כוללת. הוספת rituximab לכימותרפיה במינון גבוה משפרת משמעותית את התוצאות עבור כל תתי הקבוצות של החולים, כולל אלה שטופלו בעת האבחנה וההישנות ואלה עם מחלה בדרגת התמיינות נמוכה, בינונית או גבוהה.

בנוסף, המחקר צריך להיות מודל לשימוש בעת חקירה של אפשרויות של תרופות חדשות לשימוש בשילוב עם תרופות כימותרפיות קיימות. החוקרים בטוחים, שהם יוכלו לזהות שילובים חדשים על מנת לטפל בצרכים של אוכלוסיות חולים בסיכון גבוה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה