Hematology Other

פעילות גופנית ושכיחות סרטן שד בנשים בגיל העמידה (מתוך Breast Cancer Res Treat)

מחקרים רבים מציעים כי לנשים העוסקים בפעילות גופנית יש שכיחות נמוכה יותר של סרטן שד בהשוואה לנשים, שלא פעילות גופנית. החוקרים שיערו כי האינדקסים של פעילות גופנית קשורים בצורה הפוכה לשכיחות של סרטן שד לאחר תקנון לערפלנים.

במחקר השתתפו 7994 נשים בנות 45-65, שהשתתפו במחקר ARIC (Atherosclerosis Risk in Communities). רמת הפעילות הגופנית בנקודת ההתחלה הוערכה באמצעות שאלוני Baecke. במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 13.1 שנים, אובחנו 342 מקרים של סרטן שד.

לאחר תקנון לגיל, גזע, מרכז המחקר, גיל בעת לידה ראשונה, גיל של מנופאוזה והיסטוריה משפחתית של סרטן שד בקרב קרוב משפחה מדרגה ראשונה, לא נמצא קשר משמעותי סטטיסטית בין השכיחות של סרטן שד לרמות הפעילות הגופנית בנקודת ההתחלה עבור אינדקסים של שעות הפנאי, ספורט או עבודה.

בהשוואה לאחוזון הכי נמוך של פעילות גופנית, לנשים באחוזון הכי גבוה היה HR (hazard ratio מתוקנן על פי משתנים רבים) של 1.00 (רווח בר סמך 95% : 0.64-1.54) עבור אינדקס של שעות פנאי, 1.31 (רווח בר סמך 95% : 0.87-1.96) עבור אינדקס של ספורט ו-0.87 (רווח בר סמך 95% : 0.61-1.24) עבור אינדקס של עבודה.

החוקרים מסכמים ואומרים כי ממצאי המחקר אינם מחזקים או מאשרים את מרבית המחקרים הקודמים, הטוענים כי חוסר בפעילות גופנית היא גורם סיכון לחלות בסרטן שד.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה