Hematology Other

האם מוטאציות ב-EGFR מנבאות תגובה לטיפול ב-Gefitinib בחולי סרטן ריאות? (Int J Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון 15 בנובמבר של International Journal of Cancer, עולה כי בדיקות סקר לזיהוי מוטאציות ב-EGFR בנוזל הפלאורלי עשויות לסייע בניבוי תוצאות הטיפול ב- Gefitinib בחולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer).

לדברי החוקרים, תפליט פלאורלי שכיח מאוד בחולים עם מחלה מתקדמת, וניקור חזה (Thoracentesis) היא אחת השיטות הפחות פולשניות לאבחון וניתוח מולקולרי.

החוקרים בדקו אם קיימת קורולציה בין מחיקה של אקסון 19 ב-EGFR ומואציה L858R בדגימות מהנוזל הפלאורלי, ובין התוצאה הקלינית, כולל תגובתית והפרוגנוזה של חולי NSCLC שטופלו ב- Gefitinib.

בתלות בפרוצדורה בה בחרו, מוטאציות ב-EGFR זוהו ב-12 מ-61 דגימות נוזל פלאורלי מחולי NSCLC.

7 מ-10 חולים עם מוטאציה ב-EGFR שטופלו ב- Gefitinib, זכו לרמיסיה חלקית, ו-3 לא זכו לכל שינוי. מבין 19 החולים שטופלו ב- Gefitinib, עם EGFR השכיח, ב-10 לא נרשם כל שינוי וב-9 היתה מחלה פרוגרסיבית.

סה”כ, סיכויי ההישרדות והישרדות ללא התקדמות היו ארוכים יותר משמעותית במטופלי Gefitinib עם מוטאציה ב-EGFR (18.8 לעומת 18.3 חודשים, בהתאמה), בהשוואה לאלו עם EGFR השכיח באוכלוסיה (2.7 ו-1.1 חודשים, בהתאמה).

לסיכום, מצב המוטאציות ב-EGFR בנוזל הפלאורלי, עשוי להוות ביומרקר לניבוי תוצאות חיוביות בעקבות טיפול ב- Gefitinib בחולי NSCLC.

Int J Cancer 2006;119:2353-2358.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה