Hematology Other

האם גברים נשואים, גבוהים מצויים בסיכון מוגבר לסרטן ערמונית? (Int J Cancer)

ממחקר חדש, שנערך בניו-זילנד, עולה כי גברים מעל גובה 1.70 מטר, בגיל 20, מצויים בסיכון מוגבר להתפתחות סרטן ערמונית, בגיל מאוחר יותר, בהשוואה לגברים נמוכים יותר. כמו כן, החוקרים מצאו סיכון מוגבר לסרטן ערמונית בגברים שנישאו פעם אחת בלבד, והיו עדיין נשואים בזמן המחקר.

לדבריהם, המאפיינים האפידמיולוגיים של סרטן הערמונית, עדיין אינם מובנים היטב. הם ניתחו את הנתונים שנאספו משאלונים טלפוניים, שכללו 923 גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית, ו-1224 ביקורות. במחקר נכללו רק גברים שהיו נשואים בנקודת זמן כלשהי. הגיל הממוצע של המשתתפים בקבוצת המקרים עמד על 66.3 שנים, לעומת 65.1 שנים בקבוצת הביקורות.

הממצאים תומכים במסקנה שעלתה ממחקרים קודמים, לפיה גברים עם סיפור קודם של סרטן ערמונית בקרוב משפחה מדרגה ראשונה, מצויים בסיכון מוגבר למחלה (RR=2.6). לאחר תיקנון לשנת הגיל האינדיבידואלית, הסיכון היה נמוך  מעט בגברים מתחת לגיל 55 (RR=1.8), בהשוואה לאלו בגילאי 55-74 (RR=2.8).

החוקרים לא מצאו קשר בין משקל ומדדי BMI ובין הסיכון לסרטן ערמונית. אולם, בהשוואה לגברים נמוכים מ-1.70 מטרים בגיל 20, גברים גבוהים יותר היו בסיכון מוגבר לסרטן ערמונית, שנע בין 20% ו-60%. גם מחקרים אחרים דיווחו על קשר עם גובה הנבדק.

מבין המשתתפים במחקר, 1556 גברים נישאו פעם אחת בלבד, והיו עדיין נשואים בזמן התשאול. בתת-קבוצה זו נרשמה מגמה של סיכון מוגבר לסרטן ערמונית, עם עליה במספר שנות הנישואין עליה של 2% בסיכון מתוקנן לגיל, לכל שנת נישואין.

החוקרים מציינים כי לא נראה שקיים הסבר ביולוגי לקשר, וייתכן שמדובר בממצאים אקראיים, או תיקנון לא-מלא לערפלנים.

Int J Cancer 2006;119:1690-1694.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה