Hematology Other

רמות טסטוסטרון נמוכות יכולות לנבא אנמיה במבוגרים מעל גיל 65

נשים וגברים בגילאים המבוגרים מ-65 שנים, הסובלים מרמת טסטוסטרון נמוכה, נמצאים בסיכון מוגבר לסבול מאנמיה או לפתח את המחלה; כך מדווח בגליון האחרון של Archives Of Internal Medicine.

מצב של רמות טסטוסטרון נמוכות מהווה גורם סיכון לא מטופל לאנמיה, כך החוקרים, ויש להתייחס אליו כאחד מגורמי הסיכון בנשים וגברים מבוגרים, במיוחד כאשר גורמי סיכון אפשריים אחרים נפסלו. כמו כן יש לבדוק זאת במטופלים הסובלים מחסר תזונתי ושטופלו בתוספי מזון המכילים ברזל וויטמינים ללא שיפור.

ממצאי המחקר מבוססים על נתונים מקבוצה בת 905 מטופלים בני 65 ומעלה, בהם נבדקו רמות הטסטוסטרון וההומוגלובין. הנבדקים לא סבלו מסרטן או חוסר תפקוד כלייתי ולא טופלו בתרופות אנטי-אנדרוגניות.

בתחילת המחקר, 31 גברים ו-57 נשים סבלו מאנמיה; מבין המטופלים ללא אנמיה, גברים ונשים עם רמות טסטוסטרון נמוכות מול אלו עם רמות נורמליות היו בסיכון גבוה משמעותית לפתח אנמיה במהלך המעקב בן 36 החודשים. הסיכון היחסי לפתח אנמיה היה פי 2.1 במטופלים עם רמות נמוכות של טסטוסטרון כללי ופי 3.9 במטופלים עם רמות נמוכות של טסטוסטרון זמין ביולוגית.

החוקרים מסכמים כי ממצאיהם מצביעים על כך שרמות טסטוסטרון נמוכות מעלות את הסבירות לאנמיה, אך אינן מהוות גורם סיבתי מספק למחלה, ככל הנראה כי ניתן לסתור השפעה זו באמצעות מנגנונים אלטרנטיביים.  אנמיה במבוגרים היא מחלה מולטי פקטוריאלית, הם אומרים, ולעתים מזומנות קשה להסבירה. עם זאת, המחלה במבוגרים קשורה לסיכון מוגבר לנכויות וירידה בתפקוד הגופני ולכן חשוב לנסות ולהבין את הגורמים לה.

.Arch Intern Med. 2006;166:1380-1388

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה