Hematology Other

דליריום כסיבוך של השתלת תאי גזע (Cancer)

ממחקר חדש עולה שכ-50% מהחולים העוברים השתלת תאי גזע המטופויטים סובלים מדליריום שהסתמנותו עשויה להיות אטיפית. החוקרים ציינו שאמנם ניתן לטפל בדליריום אך פעמים רבות הוא אינו מאובחן.

במחקר השתתפו 90 חולים בין הגילאים 22 ל-62 אשר עמדו לקראת השתלת תאי גזע אלוגנית או אוטולוגית. כל החולים עברו הערכה של סימני דליריום, מצוקה או כאב לפני ובמשך החודש שלאחר ההשתלה .

מחצית מהחולים סבלו מארועים של דליריום שנמשכו בממוצע 10 ימים. הארועים הגיעו לשיא חומרתם בערך בסוף השבוע השני לאחר ההשתלה.

החוקרים תארו 3 קבוצות של סימפטומים שאפיינו את הדליריום- התנהגות פסיכוטית, סימפטומים קוגניטיבים וסימפטומים שהחוקרים כינו mood-consciousness.

כמו כן נמצא שההתנהגות הפסיכוטית והסימפטומים הקוגניטיבים הקדימו את הופעת הדליריום ב-4 ימים בממוצע.

עייפות והפרעות מצב רוח היו שכיחות בקרב החולים ולעומתן הזיות ודלוזיות היו נדירות.

החוקרים ציינו שיתכן והיתה הטייה בתוצאות עקב הבדל בטיפול בין החולים וטעויות בהערכת החולים עקב מצבם הרפואי. הם הוסיפו שגם גורמים כמו אנמיה, זיהומים, תרופות והפרעות מצב רוח ועייפותיכלו להשפיע על התוצאות.

“הממצאים הללו יכולים לסייע באבחון וטיפול בדליריום באוכלוסיה זו ולמנוע סבל ותמותה נוספים. אין לסמוך על הסימפטומים “הקלאסיים” של דליריום כמו אגיטציה, הזיות ודיסאוריינטציה על מנת לבצע אבחנה בחולים לאחר השתלת תאי גזע” סיכמו החוקרים.

Cancer. 2005

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה