Hand

השוואת התוצאות התפקודיות לאחר ניתוח פתוח מול ניתוח ארתרוסקופי של גפה עליונה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AOSSM)

מתוצאות שני מחקרים חדשים, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopaedic Society for Sports Medicine, עולה כי שנה לאחר הניתוח אין הבדלים משמעותיים בתוצאות התפקודיות בין טכניקות ניתוח פתוח מול ניתוח ארתרוסקופי לשחרור Tennis Elbow או Biceps Tenodesis.

על-בסיס הנתונים הללו, במקרה של פציעות אלו, המטופלים יכולים לבחור באחת משתי הפרוצדורות בהתאם להעדפות הרופא המנתח שלהם.

שני המחקרים הינם מחקרים פרוספקטיביים, אקראיים, עם מעקב מינימאלי של שנה אחת.

96 חולים השלימו את המחקר להערכת Biceps Tenodesis שנערך בקליבלנד. החוקרים מצאו כי הכאב והתפקוד של הכתף השתפרו בדרגה די דומה בשתי הקבוצות כאשר נבחנו שנה לאחר הניתוח. מדד American Shoulder and Elbow Surgeons Scale Score השתפר מ-49.8 ל-77.7 לאחר ניתוח פתוח ומ-52 ל-82.5 בקבוצת ניתוח ארתרוסקופי. התוצאות הדומות נשמרו גם בהערכת מדד VAS (Visual Analog Scale) ו-Single Assessment Numeric Evaluation Shoulder Rating Scale.

הבדל אחד תועד בשיעור ניתוחים חוזרים. 4 מבין 46 החולים לאחר ניתוח ארתרוסקופי נדרשו לניתוח חוזר (8.6%). ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית, אך ייתכן כי עם גודל מדגם גדול יותר להבדלים אלו הייתה משמעות סטטיסטית.

68 חולים השלימו את המחקר להערכת Tennis Elbow שנערך בקנדה. התוצא העיקרי הוגדר כמדדי DASH (Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand). מהנתונים עולה כי חלה ירידה דומה במדדי השאלון הנ”ל בשתי הקבוצות, עם ירידה מ-52.7 ל-22.6 לאחר ניתוח ארתרוסקופי ומ-47.5 ל-21.9 לאחר ניתוח פתוח. כוח אחיזה ומדדי כאב השתפרו גם הם באופן דומה בשתי הקבוצות.

ההבדל המשמעותי היחיד בין שתי הטכניקות נגע לכך שניתוח ארתרוסקופי דרש זמן ניתוח רב יותר (34 דקות לעומת 22.5 דקות). עלות התערבות ארתרוסקופית גבוהה יותר ולכן שיקולים כלכליים עשויים להשפיע על בחירת ההתערבות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AOSSM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה