Gout

ניתוח להפחתת משקל מלווה בירידה בסיכון להתפתחות גאוט (Ann Rheum Dis)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases מדווחים חוקרים משבדיה כי השלמת ניתוח להפחתת משקל, דוגמת ניתוח מעקף קיבה, מלווה בסיכון הרבה יותר נמוך להתפתחות גאוט, בהשוואה לאלו שאינם משלימים ניתוח זה.

להערכת הקשר בין ניתוחי קיבה וגאוט, החוקרים בחנו את הנתונים במחקר שבדי שכלל קרוב ל-4,000 משתתפים שמנים, בגיל העמידה, שגויסו בין 1987-2001 ממרכזים רפואיים ברחבי שבדיה. מחצית מהמשתתפים בחרו בניתוח בריאטרי כולל ניתוח מעקף קיבה או ניתוח טבעת, בעוד שהמחצית השניה לא נותחה ושימשה כקבוצת השוואה.

המשתתפים במחקר לא סבלו מגאוט בתחילת הדרך ובשתי הקבוצות משך המעקב ארך כ-20 שנים להערכת התפתחות גאוט והיפראוריצמיה.

מהנתונים עולה כי לאחר ניתוח בריאטרי נרשמה ירידה של 40% בסיכוי להתפתחות גאוט, בהשוואה לקבוצת הביקורת שלא השלימה ניתוח זה. בקבוצת הביקורת תועדו 201 “אירועי גאוט” במהלך תקופת המחקר, זאת בהשוואה ל-138 מקרים בקבוצת הניתוח.

החוקרים חישבו ומצאו כי ההבדל תורגם למניעת מקרה אחד של גאוט עבור כל 32 מטופלים לאחר ניתוח בריאטרי. משקל הגוף של המשתתפים וגורמי סיכון אחרים, דוגמת לחץ דם גבוה,, לא השפיעו על השפעת ניתוח בריאטרי על הסיכון לגאוט.

בתום המעקב, בקבוצת המשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי תועד סיכוי נמוך ב-53% לרמות חומצה אורית גבוהות, בהשוואה לקבוצת הביקורת, עם מניעת מקרה אחד של היפראוריצמיה לכל שמונה מטופלים לאחר ניתוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש להגביר את המודעות לכך שניתוח בריאטרי הינו אפשרות יעילה להפחתת משקל הגוף, אך גם הפחתת הסיכון להתפתחות סיבוכים חמורים על-רקע השמנה, דוגמאת גאוט.

Ann Rheum Dis 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה