Geriatrics

היעילות והבטיחות של Sitagliptin בטיפול בקשישים עם סוכרת מסוג 2 (Sci Rep)

בקרב קשישים עם סוכרת מסוג 2 מאוזנת בצורה מתונה, מתן טיפול ב- Sitagliptin הוביל לשיפור באיזון הגליקמי ללא עדות לאירועים חריגים משמעותיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Scientific Reports.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Sitagliptin עשוי לשמש כאפשרות טיפול בקשישים עם סוכרת מסוג 2. הם התבססו על נתוני מחקר STREAM, מחקר רב-מרכזי, אקראי ומבוקר, שכלל חולים עם סוכרת מסוג 2 בגילאי 65-80 שנים ואיזון גליקמי בינוני (המוגלובין מסוכרר בטווח 7.4-10.4%) תחת משטר שינוי אורחות חיים עם או ללא תרופות לאיזון סוכרת, למעט מעכבי DPP-4 או אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1.

מדגם המחקר כלל 176 חולים אשר חולקו באקראי לקבלת Sitagliptin כטיפול ראשוני או כתוספת לטיפול לאיזון רמות הסוכר בדם (88 חולים, גיל ממוצע של 70.6 שנים) או לקבוצת ביקורת שלא קיבלה טיפול זה (88 חולים, גיל ממוצע של 71.9 שנים).

יעד הטיפול היה המוגלובין מסוכרר מתחת ל-7.4% והחוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של הטיפול התרופתי לאורך שנה.

מניתוח סטטיסטי עלה כי השינוי הממוצע מתחילת המחקר בריכוז סוכר בדם בצום עמד על 27.2 מ”ג/ד”ל, עם שינוי ממוצע של 0.61%- בריכוז המוגלובין מסוכרר וירידה של 2.39%- בריכוז אלבומין מסוכרר בקרב מטופלים בזרוע Sitagliptin. מנגד, בקבוצת הביקורת תועדה עליה של 0.50 מ”ג/ד”ל בריכוז סוכר בדם בצום, ירידה של 0.29% בריכוז המוגלובין מסוכרר וירידה של 0.93% בריכוז אלבומין מסוכרר.

הירידות בריכוזי סוכר בדם בצום, המוגלובין מסוכרר ואלבומין מסוכרר היו גדולות יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Sitagliptin לעומת קבוצת הביקורת.

באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים מדווחים כי לא תועדו הבדלים בשיעורי היארעות אירועים חריגים, למעט עליה בריכוז Cystatin C וירידה בספירת טסיות בזרוע הטפול ב- Sitagliptin.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Sitagliptin הדגים יעילות ובטיחות בקשישים עם סוכרת מסוג 2 המאוזנים באופן מתון.

 

Sci Rep, Jan 4, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה