Geriatrics

האם לטיפול כימותרפי יתרון הישרדותי בנשים עם סרטן שד לאחר גיל 80? (מתוך אתר Researchsquare)

מנתונים חדשים שפורסמו באתר Researchsquare וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי סירוב לקבלת טיפול כימותרפי כנגד סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן ובסיכון גבוה מפחית את ההישרדות הכוללת של נשים בגילאי 65-79 שנים, אך לא בנשים בגילאי 80 שנים ומעלה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 6,827 נשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן, שלילי ל-HER2, אשר הוגדרו בסיכון גנומי גבוה להישנות מחלה. החוקרים לא כללו במחקר נשים עם מדד Charlson Comorbidity Index של 1 ומעלה או נשים עם מחלה בשלב 3/4.

מהנתונים עולה כי 5,449 נשים (80%) הסכימו לקבלת טיפול כימותרפי, כאשר 1,378 נשים (20%) סירבו לטיפול.

נשים שסירבו לטיפול כימותרפי היו מעט יותר מבוגרות (71 לעומת 69 שנים), קיבלו טיפול קרינתי בתדירות נמוכה יותר (67% לעומת 71%) ואובחנו בתקופה האחרונה.

סירוב לקבלת טיפול כימותרפי לווה בירידה משמעותית בשיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים בנשים בגילאי 65-74 שנים, בהשוואה לאלו שהסכימו לטיפול כימותרפי (92% לעומת 95%), כמו גם באלו בגילאי 75-79 שנים (85% לעומת 92%, p<=0.05). עם זאת, לא תואר קשר בין סירוב לקבלת טיפול כימותרפי ובין ירידה משמעותית בהישרדות הכוללת לאחר חמש שנים בקרב נשים בגילאי 80 שנים ומעלה (84% לעומת 91%, p=0.11).

בסיכומו של דבר, הסיכון לתמותה עלה עם סירוב לטיפול כימותרפי (יחס סיכון של 1.12); אך שוב, מחלוקה לפי גיל הנשים, באלו בגילאי 80 שנים ומעלה לא תועד סיכון גבוה יותר משמעותית לתמותה (יחס סיכון של 1.10, p=0.55).

החוקרים מסכמים וכותבים כי זהו המחקר הראשון שבחן את הקשר בין סירוב לקבלת טיפול כימותרפי ובין ההישרדות של נשים עם סרטן שד בסיכון גבוה להישנות, ללא מחלות רקע, אשר אחרת היו מועמדות מתאימות לטיפול כימותרפי אדג’וונטי. הממצאים עשויים לסייע לאונקולוגים לייעץ למטופלות שלהן עם סרטן שד אודות התועלת הצפויה לטיפול כימותרפי.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה