Geriatrics

הערכת התגובה לטיפול ב-Desmopressin של גברים קשישים הסובלים מנוקטוריה (Int J Clin Pract)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Clinical Practice מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול ארוך-טווח במינון נמוך של Desmopressin הינו בטוח ויעיל להקלה על נוקטוריה, עם/בלי NP (Nocturnal Polyuria) בקשישים עם הגדלה שפירה של הערמונית/תסמינים בדרכי השתן התחתונות.

מדגם המחקר כלל חולים עם תסמינים בדרכי שתן תחתונות/הגדלה שפירה של הערמונית, כולם בגילאי 65 שנים ומעלה, עם נוקטוריה עמידה לטיפול. החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי גברים קשישים שטופלו בתוספת Desmopressin לטיפול הרופתי בשל נוקטוריה. הם בחנו את מדדי FVC (Frequency Volume Chart), IPSS (International Prostate Symptom Score) ואיכות חיים בתחילת הדרך ושוב לאחר 12 שבועות. ריכוז נתרן בדם נבחן לאחר שבוע, 4 ו-12 שבועות מהתחלת טיפול ב- Desmopressin, או במקרה של חשד לאירוע היפונתרמיה.

מדגם המחקר כלל 136 חולים, כולל 55 משתתפים ללא NP ו-81 חולים עם NP. יתר לחץ דם היה נפוץ יותר בקבוצת החולים עם NP. במהלך תקופת הטיפול, תועדה ירידה משמעותית במספר הטלות שתן ליליות מ-4.22 ל-2.31 באלו ללא NP ומ-4.52 ל-2.07 באלו עם NP. הירידה במספר הטלות שתן ליליות הייתה משמעותית יותר בקבוצת החולים עם NP. הירידה הממוצעת בריכוז נתרן בדם עמדה על 3.89 מ”מול/ליטר באלו ללא NP ועל 4.69 באלו עם NP.

החוקרים מסמכים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על הבטיחות והיעילות של Desmopressin בטיפול בגברים קשישים עם נוקטוריה.

Int J Clin Pract. 2016;70(5):372-379

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה