Geriatrics

המלצות חדשות מטעם החברה האמריקאית לגריאטריה (American Geriatrics Society)

החברה האמריקאית לגריאטריה (AGS או American Geriatrics Society) פרסמה רשימה שנייה של חמש בדיקות או טיפולים שיש לשקול מחדש בטרם ביצוע במטופלים מבוגרים. ההמלצות שפורסמו הינן חלק מיוזמת Choosing Wisely, שהושקה בשנת 2012 ע”י ה-American Board of Internal Medicine Foundation.

המומחים מסבירים כי מאחר ומטופלים מבוגרים נוטים לקבל טיפול במספר תרופות גדול יותר, ולהשלים יותר בדיקות רפואיות מצעירים, למידע זה חשיבות רבה.

להלן ההמלצות החדשות:

·         אין מקום לטיפול במעכבי כולין-אסטרז לדמנציה ללא הערכה תקופתית של התועלת הקוגניטיבית ותופעות לוואי במערכת העיכול. במידה ומתחילים טיפול במעכבי כולין-אסטרז ולא משיג את יעדי הטיפול לאחר תקופת זמן סבירה דוגמת 12 שבועות, יש לשקול הפסקת הטיפול התרופתי.

·         אין להמליץ על בדיקות סקירה לסרטן שד, מעי גס ורקטום או ערמונית (עם PSA) ללא התייחסות לתוחלת החיים הצפויה והסיכונים של הבדיקה, אבחנת-יתר וטיפול-יתר. בדיקות סקירה לשלוש הממאירויות הללו חושפות את המטופלים עם תוחלת חיים קטנה מעשר שנים לנזקים אפשריים עם תועלת מעטה.

·         יש להימנע ממתן מרשם לתרופות להגברת התיאבון או תוספים עתירי קלוריות לטיפול באנורקסיה או קכקסיה במבוגרים; במקום זאת, יש לשפר את התמיכה החברתית, לספק סיוע בהזנה ולהבהיר את יעדי וציפיות הטיפול. אין עדויות לפיהן תכשירים המגבירים את התיאבון מביאים לשיפור איכות החיים, מצב הרוח, מצב תפקודי או הישרדות.

·         אין מקום לתת מרשם לטיפול תרופתי ללא סקירה מלאה של משטר הטיפול התרופתי של המטופל. הסקירה עשויה להפחית את נטל התרופות ע”י מניעת מתן מרשמים לטיפולים מיותרים.

·         יש להימנע משימוש באמצעי הגבלה כנגד תסמינים התנהגותיים של מבוגרים מאושפזים עם דליריום. השימוש באמצעי הגבלה מומלץ רק כמוצא אחרון ויש להפסיק את השימוש מוקדם ככל הניתן.

רשימת ההמלצות הקודמות כללה:

·         אין להמליץ על שימוש בצינור הזנה מילעורי בחולים עם דמנציה מתקדמת; במקום זאת, יש להציע סיוע בהזנה פומית.

·         אין להשתמש בתרופות אנטי-פסיכוטיות כטיפול הבחירה לתסמינים התנהגותיים ופסיכולוגיים של דמנציה.

·         יש להימנע ממתן טיפול תרופתי להשגת יעדי HbA1c מתחת ל-7.5% במרבית המבוגרים בגילאי 65 שנים ומעלה; לרוב ישנה עדיפות לאיזון מתון.

·         אין להשתמש בבנזודיאזפינים או תרופות סדטיביות-היפנוטיות אחרות במבוגרים כטיפול הבחירה לנדודי שינה, אי-שקט או דליריום..

·         אין להשתמש בתרופות אנטי-מיקרוביאליות לטיפול בבקטריאוריה במבוגרים, אלא בנוכחות תסמינים ברכי השתן.

מתוך המלצות ה-AGS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    לפניכם מפגש ראשון מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הראשון עוסק בהיפוגליקמיה. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו נורדיסק

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    לפניכם מפגש שלישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השלישי עוסק באינסולינים ארוכי טווח. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    לפניכם מפגש רביעי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הרביעי עוסק בטכנולוגיות בסוכרת. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    לפניכם מפגש שני מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השני עוסק בטיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    לפניכם מפגש חמישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש החמישי עוסק ברפואה מותאמת אישית. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה