Geriatrics

אי דאגה למבוגרים היא בעלת משמעות פלילית (מתוך כנס בנושא מצוקת קשישים ב’פלימן’)

להלן סיכום עיקרי הדברים שנאמרו בכנס השבוע כפי שהועברו אלינו ע”י “גולדפינגר תקשורת” :


לא לוותר על האוכלוסייה המבוגרת: ללא מדיניות לאומית לטיפול בגיל המבוגר – הבור יעמיק ונעמוד בפני משבר

כנס של ביה”ח השיקומי-גריאטרי ‘פלימן’ ועיריית חיפה שנערך אתמול עסק בחובה לגבש מדיניות בתחום השיקום והטיפול לגיל המבוגר באופן מיידי


שר התקשורת והרווחה משה כחלון: “ישראל לא התאימה עצמה לשינויים הדרושים לגיל המבוגר, אנו לוקחים את הקשישים כפרויקט, כל המדינה יכולה וצריכה להתערב”

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: “אי דאגה למבוגרים הא בעלת משמעות פלילית!
יש ליזום פעילות לאומית בכדי לשנות את המדיניות הספוראדית בתחום הטיפול והשיקום לגיל המבוגר”

ח”כ ד”ר עפו אגבאריה: “הגיע הזמן שהממשלה תוכיח שהיא פועלת לשוויון לכלל האזרחים, דוגמת שיפור תנאי התעסוקה של האחיות”

יעקב פרי מ’יש עתיד’: “מצב זה מצריך את התערבות הממשלה כולה בכדי למצוא פיתרון, יש להגדיל את מוסדות השיקום והרופאים בתחום הגריאטריה”

מנהל בי”ח ‘פלימן’ פרופ’ עמוס גילהר: “מילת המפתח היא כסף! כל עוד המערכת לא תתוקצב על פי צרכיה, לא תיפתר הבעיה”


אתמול, יום שני ה-10.12, התקיים כנס של בית החולים השיקומי-גריאטרי ‘פלימן’ ועיריית חיפה, שעסק בנושא מצוקת האוכלוסייה המבוגרת בישראל, והצורך בגיבוש מדיניות לאומית בתחום הטיפול והשיקום לאוכלוסייה זו.

הכנס התקיים בהשתתפות שר התקשורת והרווחה משה כחלון, ח”כ ד”ר עפו אגבאריה, ראש עיריית חיפה יונה יהב, מר יעקב פרי ממפלגת ‘יש עתיד’, מנהל בית החולים האיטלקי בחיפה פרופ’ אליאס טובי ומנהל ביה”ח פלימן פרופ’ עמוס גילהר.

שר התקשורת והרווחה משה כחלון אמר כי “אולי ישראל לא ויתרה על האוכלוסייה המבוגרת, אבל היא בהחלט לא התאימה את עצמה לשינויים הדרושים”. עוד הוסיף וציין כי תוחלת החיים עולה בשנים האחרונות, וכי לקח את הקשישים כפרויקט. לדבריו, “אני מאמין שהמדינה יכולה וצריכה להתערב באוכלוסייה הקשישים, שאינם בעלי כושר עבודה ומתקשים להתפרנס. עליהם לקבל את כל הסיוע הנדרש ויותר מכך”.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב תיאר את מצוקת המבוגרים: “האם אנו כחברה מבינים חשיבות של טיפול באוכלוסייה המבוגרת? התשובה היא לא. אין ועדה שהוקמה כדי לתקוף את הנושא מכל היבטיו, אין עבודה מערכתית!” עוד הוסיף מר יהב כי “יש ליזום פעילות לאומית בכדי לשנות את המדיניות הספוראדית בתחום הטיפול והשיקום לגיל המבוגר. כיום אי דאגה לסוגיה זו היא בעלת משמעות פלילית! המדינה ויתרה על תפקידה כרגולטור”.
בהמשך דבריו התייחס מר יהב למצב הפריפריה: “מדינת תל אביב עולה על הכל, והצפון והדרום נשכחו. אם המצב הזה יימשך אנו בבעיה קשה”.

ח”כ ד”ר עפו אגבאריה התייחס גם הוא למצב בפריפריה, וטען כי לאוכלוסייה המבוגרת יש חשיבות גדולה בפריפריה. לדבריו “אם מחשיבים את חיפה כפריפריה, הגיע הזמן שהממשלה תוכיח שהיא פועלת למתן שוויון לכלל האזרחים”. עוד התייחס ח”כ אגבאריה לשביתת האחריות באומרו “בקואליציה רוצים להרדים את חברי הכנסת החברתיים כדי שלא יפעלו לשינוי המצב הקיים, דוגמת מאבק האחיות שזה מצב שיש לשנות”.

מר יעקב פרי ממפלגת ‘יש עתיד’ אמר: “אין זה עניין פוליטי או מפלגתי כאשר מדברים על נושא האזרחים הותיקים. מצב זה מצריך את התערבות הממשלה כולה בכדי להציג מערך של פתרונות”. עוד הוסיף מר פרי כי “האוכלוסייה המבוגרת צפויה לגדולה בכ-40% בשנים הקרובות, ולכן יש להגדיל את מוסדות השיקום והרופאים בתחום הגריאטרי ולהגדיל את סיוע המדינה בתחומים אלה”.

מנהל ביה”ח פלימן פרופ’ עמוס גילהר הציג את הקשיים והטלטלות בפניהם ניצב בית החולים השיקומי גריאטרי פלימן. לדבריו, “הנושא הגריאטרי לא ייפתר ע”י דיונים, מילת המפתח היא כסף. כל עוד המערכת לא תתוקצב על פי צרכיה, לא תיפתר הבעיה”. עוד הוסיף פרופ’ גילהר כי “הירידה של הרפואה הציבורית פוגעת באוכלוסייה הקשישה, ויש לפעול למען העברה תקציבית לקופות הממוקדות לאוכלוסייה זו”.

מנהל ביה”ח האיטלקי בחיפה, פרופ’ אליאס טובי טען כי “מדובר בחולים שזקוקים לאשפוז ממושך בבתי החולים ולטיפול סיעודי אינטנסיבי. מצבם של אותם חולים הוא תת אנושי, ואם לא נפתור את הסוגיה הזו, אנחנו בבעיה רצינית”.

פרופ’ אסא כשר, שנתן סקירה בכנס אודות החובות האתיות והמוסריות של טיפול גריאטריה במדינה דמוקרטית, אמר “אל תשליכנו לעת זקנה זו אמרה חשובה, שהפגיעה בה איננה מתאימה למדינה מתוקנת. התעסקות בשאלות של חיים לעת זקנה בהיבטים כלכליים, מוראליים ורפואיים, הם נושאים שהממשלה, הכנסת ומערכת הבריאות חייבת לעסוק בהם”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    לפניכם מפגש ראשון מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הראשון עוסק בהיפוגליקמיה. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו נורדיסק

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    לפניכם מפגש שלישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השלישי עוסק באינסולינים ארוכי טווח. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    לפניכם מפגש רביעי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הרביעי עוסק בטכנולוגיות בסוכרת. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    לפניכם מפגש שני מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השני עוסק בטיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    לפניכם מפגש חמישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש החמישי עוסק ברפואה מותאמת אישית. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • הפרעות ראיה מלוות בסיכון מוגבר לדמנציה בקשישים (Am J Ophthalmol)

    הפרעות ראיה מלוות בסיכון מוגבר לדמנציה בקשישים (Am J Ophthalmol)

    ירידה בראיה וברגישות לניגודיות מלוות בסיכון מוגבר להיארעות דמנציה בקשישים וירידה ברגישות לניגודיות לאורך הזמן מצויה בקורלציה עם הסיכון להתפתחות דמנציה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Ophthalmology. החוקרים בחנו את הקשר בין תפקודי הראיה ובין הסיכון לדמנציה ב-2,159 גברים ונשים (גיל ממוצע של 77.9 שנים; 54% נשים) ממחקר National Health […]

  • שכיחות גבוהה של שבר ירך ראשון בנשים בעשור השביעי לחייהן (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society)

    שכיחות גבוהה של שבר ירך ראשון בנשים בעשור השביעי לחייהן (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society)

    בנשים עם צפיפות עצם נמוכה סיכוי גבוה יותר לדווח על שבר ירך ראשון בשנות ה-60 לחייהן, בהשוואה לגילאים מתקדמים יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society. החוקרים התבססו על נתוני שברי ירך מסקר ה-National Health and Nutrition Examination Survey לשנים 2009-2010, 2013-2014 ו-2017-2018. הם כללו נשים מעל גיל 60 […]

  • ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך משפר תוצאות קליניות טוב יותר מהדרכה ופעילות גופנית בחולים עם אוסטיאוארתריטיס (J Arthroplasty)

    ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך משפר תוצאות קליניות טוב יותר מהדרכה ופעילות גופנית בחולים עם אוסטיאוארתריטיס (J Arthroplasty)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty עולה כי למרות שיפור קליני עם הדרכה ופעילות גופנית בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך, באלו שעברו ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך תועד שיפור גדול יותר בכאב, תפקוד ואיכות החיים. החוקרים השלימו מחקר מותאם שכלל 266 חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך בין 2016 ו-2019 והשוו את התוצאות […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה