עם העליה בתוחלת החיים, אוכלוסיית הקשישים הולכת וגדלה. כיום, רופאים באים במגע עם מטופלים קשישים לעיתים קרובות יותר, ולכן, חינוך גריאטרי צריך להיכלל במסגרת ההכשרה הרפואית. בחינת הידע והגישות של סטודנטים לרפואה לקשישים, תאפשר לעצב את תכניות החינוך הגריאטרי בבתי הספר לרפואה.
מחקר חדש נועד לבחון ולהשוות את הגישות והידע בתחום גריאטריה של סטודנטים בשנה הראשונה, הרביעית והשישית ללימודי רפואה בטורקיה. החוקרים חילקו שאלונים שכללו הצהרות בנושא מצבים גופניים וחברתיים של הקשישים.
במחקר השתתפו 535 סטודנטים שלמדו בפקולטה לרפואה באוניברסיטת Hacettepe. השאלונים כללו אינפורמציה אודות גיל, מין ומספר הקשישים בני 65 ומעלה שגרו עם הסטודנטים.
מין ומספר המבוגרים שגרו עם הסטודנטים, לא השפיעו באופן משמעותי על תשובות הסטודנטים. החוקרים זיהו גישה חיובית בנושאים סוציאליים, ולא מצאו הבדלים בין מחזורי הלימודים השונים.
החוקרים מצאו קשר משמעותי בין הצהרות בנושאים גופניים ותחלואות ובין שנת הלימודים של הסטודנטים.
לסיכום, החוקרים מאמינים כי יש להגביר את תשומת הלב לנושא חינוך גריאטרי במדינות מתפתחות, מאחר שגישות הסטודנטים ביחס לקשישים ולהעדפות המטפלים, מושפעות בעיקר מהניסיון האישי והידע של הסטודנטים.
J Natl Med Assoc. 2006 Sep;98(9):1518-22
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!