מחקר חדש נועד לבחון את התקשורת בין קשישים וצוות רפואי וסוציאלי בשש מדינות אירופאיות.
החוקרים ערכו 91 קבוצות מיקוד עם קשישים, שכללו 391 משתתפים, ו-85 קבוצות מיקוד עם צוותים רפואיים וסוציאליים, שכללו 424 משתתפים. המטרה היתה להבין את עקרונות התקשורת הטובה בין הצוותים והקשישים. איסוף וניתוח הנתונים המשיכו כל הזמן, ביחד עם השוואה תמידית בין הממצאים.
החוקרים זיהו סגנונות תקשורת שונים בין הצוותים המטפלים ובין קשישים ששמרו או סיכנו את כבוד המטופלים. בין הדרכים החשובות שזוהו לשמירה על תחושת הערך העצמי של הקשישים וכבוד המטופלים, נכללו פניה בצורה הולמת למטופל, הקשבה, מתן אפשרויות בחירה, שיתוף המטופלים, שמירה על הצורך בפרטיות ונימוס והערך העצמי של הקשישים. למרות שהצוותים הרפואיים והסוציאליים הכירו את עקרונות התקשורת הטובה, לעיתים קרובות הם נכשלו ביישום עקרונות אלו. בין הגורמים שפגעו בתקשורת הטובה, צויינו חוסר זמן, מחסור באנשי צוות, משאבים דלים, תקנים ובירוקרטיה, וכן חוסר מודעות ומאמץ.
לסיכום, החוקרים מאמינים כי לממצאים משמעות חשובה בכל הקשור לתקשורת בין צוותים רפואיים וסוציאליים עם מטופלים קשישים.
Patient Education and Counseling , Volume 60, Issue 3, June 2006, Pages 363-371
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!