Geriatrics

טיפול ב-NSAID אינו מעלה את הסיכון ללימפומה שאינה מחלת הודג’קין (Am J Epidemiol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בגליון ספטמבר של American Journal of Epidemiology עולה כי טיפול ארוך טווח ב-NSAID (Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs) אינו מלווה בסיכון מוגבר ללימפומה שאינה מחלת הודג’קין (Non-Hodgkin’s Lymphoma NHL).

עם זאת, ייתכן שלמעכבי COX-2 סיכון מוגבר בנשים.

החוקרים השתמשו בנתונים שנאספו בתקופה שבין אוקטובר 2001 ומאי 2004 לבדיקת הקשר בין טיפול ארוך טווח ב-NSAID ו-NHL. אל מול קבוצת החולים הוקמה קבוצת ביקורת שכללה משתתפים מאותו מין, גיל וארץ מגורים.

החוקרים ערכו שאלונים אישיים בכדי להעריך את גורמי הסיכון האפשריים ל-NHL. המשתתפים נשאלו באשר לאופי הטיפול ב-20 השנים שחלפו באספירין, NSAID לא-סלקטיביים, ומעכבי COX-2. אוכלוסיית המחקר כללה 1000 מקרים ו-1060 ביקורות.

כ-60% מהנשים ו-54% מהגברים דיווחו על טיפול ב-NSAID ב-20 השנים שחלפו. מספר גדול יותר של גברים מנשים דיווחו על שימוש באספירין, בעוד שמספר נשים גדול יותר דיווחו על שימוש ב-NSAID לא-סלקטיביים ומעכבי COX-2. מספר גדול יותר של נבדקים מקבוצת הביקורות דיווחו על שימוש באספירין, בהשוואה לקבוצת המקרים, ממצא שהיה בולט בעיקר בנשים.

לא נמצא קשר בין השימוש הכולל ב-NSAID ובין NHL לאחר תיקנון לגיל ומין. בנשים שדיווחו על טיפול ארוך טווח באספירין נרשמה ירידה של 59% בסיכון ל-NHL (OR=0.41).

בניגוד לאספירין, OR המתקונן עבור מעכבי COX-2 היה כמעט כפול בנשים, ממצא המצביע על עליה בסיכון ל-NHL הקשורה במעכבי COX-2 רגילים. עם זאת, רווח בר סמך היה גדול (0.97-5.66).

Am J Epidemiol 2006;164:497-504.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה