Geriatrics

לחולי סרטן שלפוחית שתן בשלב T1 מומלץ ניתוח טרנס אורתרלי שני (מתוך BJU International)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של BJU International, עולה כי TUR (repeat transurethral resection) צריך להיות טיפול סטנדרטי בגברים עם TCC (transitional cell carcinoma) של השלפוחית בשלב T1, כ-4-6 שבועות לאחר שהם עברו TUR ראשוני.

ניתוח אנדוסקופי ראשון להוצאת הגידול לא תמיד מאפשר חיזוי של הגידול בשלמותו, בעיקר אם הוא התפשט לכיוון השריר העמוק ומתחת לאורותליום.

TUR  שני עשוי להשלים את ההסרה של כל שייר רקמה גידולית, שלא נמצאה במהלך הפרוצדורה הראשונה, והוא יכול לחשוף חולים עם שלב מחלה מתקדם יותר. החוקרים גילו ש-TUR שני מזהה חולים, שיש לתת להם טיפול יותר אגרסיבי מאשר הטיפול הראשוני שתוכנן.

המחקר השתתפו 136 נבדקים, שה-TUR הראשון שלהם הביא לאבחנה של TCC בשלב T1.

במהלך הפרוצדורה השנייה הוצאו כל הגידולים שנראו, צלקות ניתוחיות או אזורים בצקתיים מאזורי הביופסיה הראשונית ביחד עם דגימות של שריר עמוק מאותם מקומות.

ל-26% הייתה הישנות של המחלה, ל-52% היה שייר של המחלה ול-43% היו לפחות שני גידולים. בנוסף, התוצאות הראו שהייתה עליה בשלב T מעבר לשלב שנמצא ב-TUR הראשון ב- 21% מהמקרים, כולל 8% עם קרצינומה in situ. ה-staging החדש הביא לציסטקטומי רדיקלית ב-18% מהמקרים, בעוד שהאחרים עברו טיפול ב-BCG (bacillus Calmette-Guerin) בתוך שלפוחית השתן.

החוקרים סיכמו כי בחולים רבים TUR שני יכול להיות הדרך היחידה לחשוף את העומס הגידולי האמיתי, את הנוכחות של מחלה הפולשת לשריר או גידול T1G3 נרחב, כל אלה יכולים להביא לשינוי באסטרטגיית הטיפול בסופו של דבר.

BJU Int 2006;97:1199-1201

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה