Geriatrics

שילוב של Sildenafil ו-Alfuzosin משפר LUTS ובעיות בתפקוד המיני








 מודעה


ממחקר חדש, שפורסם בפגישה השנתית של American Urological Association , עולה כי לשילוב של sildenafil ו- alfuzosin יש השפעות סינרגיסטיות בטיפול באנשים עם בעיות בערמונית ועם בעיות בתפקוד המיני.

טיפול בשילוב תרופות אלה הוא בטוח והכי יעיל להשגת התרוקנות שלפוחית השתן ותפקוד מיני בגברים עם סימפטומים בדרכי שתן נמוכות. עלינו להתרחק מהמחשבה, שמדורים שונים באגן הגבר הם בלתי תלויים אחד בשני.

מטרת השימוש ב- alfuzosin הייתה להקל על מצבים בערמונית, ואילו השימוש ב- sildenafil (Viagra) יועד לשפר את התפקוד המיני. במחקר, 20 גברים טופלו ב- alfuzosin למשך 12 שבועות, 21 גברים טופלו ב- sildenafil וקבוצה אחרת של 21 גברים קיבלה שילוב של 2 התרופות.

כל החולים בקבוצת ה- alfuzosin טיפלו היטב בבעיות הערמונית ושלפוחית השתן שלהם, אך היה להם שיפור קל בלבד בתפקוד המיני. לטיפול בויאגרה בלבד היה שיפור קל (ופחות בהשוואה לטיפול ב- alfuzosin) בבעיות הערמונית ושלפוחית השתן ושיפור גדול בתפקוד המיני כצפוי.

הקבוצה, שטופלה בטיפול המשולב, נהנתה משיפור בכל המדורים של הערמונית, שלפוחית השתן והתפקוד המיני.

IPSS (International Prostate Symptom Scores) ממוצע בנקודת ההתחלה עבור חולים, שטופלו ב- alfuzosin במינון של 10 mg ביום היה 17.8, וירד ל-14.8 לאחר 12 שבועות של טיפול. (P=0.01). חולים, שטופלו בויאגרה במינון של 25 mg גם חוו ירידה ב-IPSS מ-16.9 בנקודת ההתחלה ועד ל-14.9 לאחר 12 שבועות של טיפול (P=0.03).

הקבוצה, שקיבלה טיפול משולב נהנתה מירידה ב-IPSS מ-17.3 ל-13.5 (P=0.002).

מצד שני, כשחולים עם תלונות של בעיות בתפקוד המיני טופלו ב- alfuzosin בלבד, ניקוד  IIEF (International index of erectile function) הממוצע שלהם עלה מ-17.4 בנקודת ההתחלה ל-20.3 לאחר 12 שבועות טיפול (P=0.11). בחולים, שטופלו רק בויאגרה, הניקוד עלה מ-14.3 ל-21.4 (P=0.01). בקבוצת הטיפול המשולב הניקוד עלה מ-16.2 בנקודת ההתחלה ל-25.7 לאחר 12 שבועות של טיפול (P=0.002).

לדברי החוקרים, המחקר מעיד על כך שעלינו ללמוד יותר על איך תרופות, ובעיקר מעכבי פוספודיאסטרז 5 כגון ויאגרה, עובדים בגוף האדם.

החוקרים סבורים כי נראה שויאגרה עובדת רק 5-6 שעות בטיפול בבעיות תפקוד המיני, אך נראה שיש לה השפעות למשך 24 שעות בחולים עם סימפטומים של דרכי שתן תחתונות הקשורות לתדירות ריקון השתן. כמו כן, נראה שויאגרה גם משפרת אספקטים ספציפים הקשורים לערמונית, אך לא משפרת זרימת שתן עד כדי כך.

לידיעה ב-Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה