Geriatrics

הקשר בין דיכאון ובין סכרת (Diabetes Care)

ממחקר חדש עולה כי כ-25% מחולי סכרת מסוג 1 או מסוג 2 מפתחים תסמיני דיכאון, כך אישר המחקר את הקשר בין שני המצבים. החוקרים מצאו גם כי שיעורי הדיכאון היו דומים בקבוצות אתניות שונות, אך ציינו הבדלים משמעותיים בצורך לטיפול בין הקבוצות.

מרבית המחקרים המדווחים על תסמיני דיכאון, התמקדו בעיקר באוכלוסיית לבנים במעמד הבינוני.

לכן, החוקרים בדקו את שיעור תסמיני הדיכאון, הטיפול בדיכאון, ושביעות הרצון מהטיפול בקרב 221 חולי סכרת מסוג 1 או מסוג 2.

75 חולים סבלו מסכרת מסוג 2, 60.3% מהמשתתפים היו נשים, הגיל הממוצע עמד על 54 ו-52.9% היו לבנים. 25.3% מהמשתתפים סבלו מתסמינים משמעותיים של דיכאון. לא נמצא הבדל משמעותי בשכיחות הדיכאון בין קבוצות אתניות, או סוגי סכרת.

כ-76% מהחולים דיווחו על טיפול אחד או יותר לדיכאון. סה”כ, 52% דיווחו על טיפול בתרופות נוגדות-דיכאון, 63% מרופאי בריאות הנפש, 15% בתרופות צמחיות, ו-19% ממטפלים אלטרנטיבים.

בהשוואה ללבנים, לאפרו-אמריקאים היה סיכוי נמוך יותר לדווח על קבלת אחד מהטיפולים לדיכאון, כולל טיפול בתרופות נוגדות-דיכאון, או טיפול ממומחים לבריאות הנפש. לא נמצא הבדל בין לבנים והיספנים בכל הקשור לנטילת הטיפול. החוקרים לא מצאו הבדל לאורך הקבוצות בכל הקשור לטפול בתרופות צמחיות או אלטרנטיביות.

מרבית המשתתפים (63%) מבין 56 הנבדקים, עם מדדי דיכאון גבוהים, שטופלו בתרופות נוגדות-דיכאון, היו מרוצים, או מרוצים מאוד מהטיפול. 59% מהמשתתפים שטופלו ע”י מומחה לבריאות הנפש היו מרוצים מהטיפול, 80% מאלו שטופלו ברפואה אלטרנטיבית ו-38% מהמטופלים בתרופות צמחיות, היו מרוצים מהטיפול.

לאור הממצאים, החוקרים טוענים כי הגברת בדיקות הסקר והטיפול לדיכאון עשויה להועיל לחולי סכרת מסוג 1 או מסוג 2, ללא קשר למוצא.

Diabetes Care 2006;29:549-553.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה