Geriatrics

מחקר אקראי לשיפור איכות הטיפול להפרעות חרדה בטיפול ראשוני (Arch Gen Psychiatry)

הפרעות פאניקה וחרדה שכיחות אצל רופאי המשפחה, קשורות לתוצאות תיפקודיות פחות טובות ולעיתים קרובות אינן מזוהות ומטופלות לא ביעילות ע”י רופאי המשפחה.

מטרת המחקר היתה לבדוק האם טיפול מבוסס על שיחת טלפון להפרעות חרדה ופאניקה משפר תוצאות תיפקודיות וקליניות יותר מהטיפול הניתן ע”י רופאי המשפחה.

191 מבוגרים בגילאים 18-64 עם הפרעות חרדה ופאניקה גויסו למחקר. הם חולקו באקראי לטיפול מבוסס על טלפון (n = 116) או לציון הפרעת החרדה לחולה ולרופא (טיפול רגיל, n = 75). הטיפול כלל מומחי בריאות שלא מתחום בריאות הנפש שסיפקו לחולים הדרכה בתחום, בדקו תגובות לטיפול, וידעו את הרופאים לגביח העדפות המטופלים באמצעות מערכת רישום רפואית אלקטרונית תחת ההכוונה של החוקרים.

הערכות סמויות בלתי תלויות של חרדה וסימפטומים דכאוניים, איכות חיים הקשורה לבריאות הנפש, ומצב תעסוקתי בתחילת המחקר, ומעקב בחודשים 2, 4, 8 ו-12 נבדקו.

לאחר מעקב של 12 חודשים, חולים בקבוצת המחקר דיווחו על ירידה בחרדה ובסימפטומים הדכאוניים; שיפור באיכות החיים הקשורה לבריאות הנפש; ושיפור גדול ביחס לתחילת המחקר בשעות העבודה בשבוע ופחות העדרויות מהעבודה לעומת חולים שהיו בקבוצת הטיפול הרגיל. אם עבדו בתחילת המחקר, יותר מטופלים משתי הקבוצות המשיכו לעבוד גם לאחר 12 חודשים.

החוקרים הסיקו כי טיפול משותף מבוסס על שיחת טלפון להפרעות חרדה ופאניקה יעיל יותר מטיפול רגיל לשיפור הסימפטומים החרדתיים, איכות חיים הקשורה לבריאות ותוצאות הקשורות לעבודה.

לתקציר הידיעה

Arch Gen Psychiatry. 2005;62:1332-1341

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה