Geriatrics

תרופות ממשפחת SSRI עלולות להגביר את הסיכון לדימום אבנורמלי (Arch Intern Med.)

ממחקר חדש עולה כי משתמשים חדשים ב-Selective Serotonin Reuptake Inhibitors (SSRI) מצויים בסיכון גבוה פי 2.6 להתאשפז עקב דימום אבנורמלי.

סרטונין משחק תפקיד באגרגציה של טסיות. מאחר שנוגדי-דיכאון משפיעים על רמות סרטונין בדם, השימוש בהם עשוי להיות קשור בסיכון מוגבר לדימום אבנורמלי. עם זאת, המסקנות ממחקרים קודמים לא היו חד-משמעיות בהקשר זה.

החוקרים בדקו נתונים שנאספו בין 1992-2000, וערכו מחקר מקרה-ביקורת ועקבו אחר 64,000 משתמשים חדשים בתרופות נוגדות-דיכאון. 196 המקרים, שהוגדרו ככלל הנדבקים שאושפזו עם אבחנה ראשונית של דימום אבנורמלי, הותאמו עם ביקורות לגיל ולמין. חשיפה סווגה לפי דרגות (גבוהה, בינונית או נמוכה) של עיכוב הקליטה מחדש של סרטונין.

מניתוח הנתונים עולה כי הסיכון לאישפוז עולה לנוכח עיכוב הקליטה מחדש של סרטונין בדרגה בינונית (OR=1.9, 95% CI 1.1-3.5) או גבוהה (OR=2.6, 95% CI 1.44-8).

המגבלה העיקרית של המחקר הוא פוטנציאל לסיווג שגוי הקשור באבחנה מרשומות בית החולים, וחוסר יכולת לאבחן אירועי דמם שלא הביאו לאישפוז או שהביאו לתמותה לפני שהנבדק הגיע לבית החולים.

במדגם גדול של משתמשים חדשים בנוגדי-דיכאון נמצא קשר משמעותי בין רמת העיכוב בקליטה מחדש של סרטונין ע”י נוגדי-דיכאון ובין הסיכון לאישפוז בבית החולים עקב דימום אבנורמלי כאבחנה העיקרית. סיכון מוגבר לדימום אבנורמלי היה קשור באופן חזק עם דרגת עיכוב הקליטה מחדש של סרטונין.

Arch Intern Med. 2004;164:2367-2370

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה