Geriatrics

צריכת אלכוהול עם טיפול הורמונלי חליפי מגדיל את הסיכון לסרטן השד (J Natl Cancer Inst)

ממחקר חדש עולה כי שתיית משקאות אלכוהוליים, בייחוד ע”י נשים המקבלות טיפול הורמונלי חלופי לאחר המנפאוזה, מגביר את הסיכון ל-Estrogen Receptor Positive Breast Cancer

מחקרים אחרים הציעו מנגנונים אפשריים לאינטראקציה בין אלכוהול ובין הסיכון לסרטן השד.

לדוגמא, נראה כי אלכוהול מגביר את החשיפה של אישה להורמונים אנדוגנים, בין אם בשל עליה בייצור אסטרוגנים או בשל ירידה בפינוי המטבולי של אסטרדיול. מחקרים מעבדתיים הראו כי אתנול מגביר את הביטוי של Estrogen Receptors ומגרה את התפתחות תאי Estrogen Receptor-Positive Breast Cancer.

בכדי לבחון את הקשר בין צריכת אלכוהול ובין תתי סוגים של גידולים, קבוצת החוקרים העריכה את הפרוגנוזה של כ-52,000 נשים שבדיות שנולדו בין השנים 1914-1948 ועברו ממוגרפיה בין 1987-1990. שאלון מעקב ב-1997 כלל שאלות באשר לצריכת אלכוהול.

עד שנת 2004 אובחנו 1,188 מקרים של סרטן שד פולשני עבורם מצב Estrogen Receptors ו-Progesteron Receptors לא היה ידוע. RR ל-ER-Positive Breast Cancer עבור צריכת האלכוהול הגבוהה ביותר (10 גרם ליום ומעלה) עמד על 1.65, בהשוואה לנשים שלא צרכו אלכוהול. לא נמצא קשר משמעותי עבור גידולים ER-Negative, ללא קשר למצב רצפטורי פרוגסטרון.

השיעור האבסולוטי של כל מקרי ER-Positive Breast Cancer היה 232 ל-100,000 שנות אדם בקבוצה עם צריכת האלכוהול הגבוהה ביותר, בהשוואה ל-158 ל-100,000 שנות אדם בקרב נשים שלא צרכו אלכוהול (P<0.001).

החוקרים לא מצאו כל עדות לקשר בין טיפול הורמונלי חליפי ובין סרטן שד פולשני בקרב נשים שלא צרכו אלכוהול. עם זאת, הסיכון להתפתחות גידולים חיוביים הן ל-ER והן ל-PR היה גבוה ב-80% בקרב נשים עם צריכת האלכוהול הגבוהה ביותר שקיבלו טיפול הורמונלי חליפי, בהשוואה לנשים שלא שתו אלכוהול ולא קיבלו מעולם טיפול הורמונלי חליפי. העליה בסיכון לגידולי ER-Positive ו-PR-Negative היתה גדולה יותר פי 3.5.

לאור ממצאים אלו עולה כי אלכוהול עשוי להשפיע על הסיכון לסרטן שד לאחר מנפאוזה דרך מסלול העברת הסיגנלים של Estrogen Receptors.

J Natl Cancer Inst 2005;97:1601-1608.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה