Geriatrics

האם תרופות Atypical Antipsychotics מגבירות את הסיכון לפרקינסון? (Arch Intern Med)

ממחקר חדש עולה כי Atypical Antipsychotics, בעיקר במינון גבוה, מגבירות משמעותית את הסיכון לפרקינסון. נראה כי הסיכון דומה לזה של תרופות Typical Antipsychotics ישנות יותר.

לדברי החוקרים, רופאים היו אופטימים והאמינו כי התרופות אינן גורמות לתופעות לוואי, אך ממצאי המחקר מראים כי לא כך הדבר, וכן כי תופעות הלוואי הן תלויות-מינון. החוקרים מוסיפים כי יש לשקול בשנית האם בכלל זקוקים לתרופה, ואם כן, יש להעריך מחדש את המינון ההולם.

החוקרים עקבו אחר 25,000 קשישים הסובלים מדמנציה במטרה לבדוק את הקשר בין Atypical Antipsychotics והתפתחות פרקינסון, בהשוואה לקשר בין Typical Antipsychotics והתפתחות המחלה.

בקרב נבדקים שטופלו ב- Typical Antipsychotics היה סיכון גבוה ב-30% להתפתחות פרקינסון, בהשוואה לנבדקים שטופלו ב- Atypical Antipsychotics. הסיכון להתפתחות פרקינסון בקרב נבדקים שלא טופלו כלל ב-Antipsychotics היה קטן ב-60%, בהשוואה למטופלי Atypical Antipsychotics.

לא נמצא הבדל בשכיחות פרקינסון בין מטופלים ב- Atypical Antipsychotics ובין מטופלים בתרופות Typical Antipsychotics בעלות פוטנטיות נמוכה.

בקרב מטופלים שקיבלו מינון גבוה של Atypical Antipsychotics היה סיכון גדול יותר מפי 2 להתפתחות פרקינסון, בהשוואה למטופלים שקיבלו מינון נמוך. הסיכון בקרב מטופלים במינון גבוה של Atypical Antipsychotics היה דומה לסיכון בקרב מטופליTypical Antipsychotics .

לאור ממצאים אלו, החוקרים טוענים כי בכל שימוש ב- Atypical Antipsychotics יש לשקול האם המטופל עדיין זקוק לאותו מינון או שניתן להקטינו.

Arch Intern Med 2005;165:1882-1888.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה