Geriatrics

טיפול בטסטוסטרון קשור לסרטן הערמונית (J Urol)

סרטן ערמונית התפתח במשך חודשים ספורים עד כמה שנים לאחר טיפול בטסטוסטרון ב-20 גברים , על פי דיווח בגיליון אוגוסט של The Journal of Urology.

יש מחסור במידע ביחס לקשר לטיפול טסטוסטרון כיוון שלא היו מחקרים אקראיים פרוספקטיבים שבדקו את נושא סרטן הערמונית בעקבות הטיפול.

מספר דיווחים, מחקרים קטנים ותצפיות מעלים את הדאגה אך עדיים לא מספקים הוכחה נחרצת.

החוקרים דיווחו על מקרים אלו בהם התפתח סרטן ערמונית והונח כי הוא קשור לשימוש בטסטוסטרון אקסוגני.

סרטן ערמונית אובחן לאחר שנתיים של שימוש בטסטוסטרון ב-11 גברים, 7 מהם בשנה ראשונה. האחרים אובחנו בין 28 חודשים ל-8 שנים מתחילת הטיפול.

11 גברים עברו בדיקה רקטלית דיגיטלית לפני מתן טסטוסטרון, ורמת PSA ממוצעת היתה 3.1 ng/mL ב-17 הגברים שנבדקו (טווח, 0.9-15 ng/mL). הבדיקה היתה לא תקינה ב-15 גברים בזמן אבחון הסרטן, ו-PSA היה תקין ב-6.

החוקרים מאמינים כי גברים, במיוחד אלו עם היסטוריה משפחתית של סרטן ערמונית, לא צריכים לקבל טיפול טסטוסטרון ללא נקיטת זהירות, וייעוץ לגבי היתרונות והסיכונים. בנוסף, יש לערוך לפני תחילת טיפול בדיקת PSA בסרום ובדיקה רקטלית דיגיטלית ולבצע מעקב קרוב.

החוקרים מקווים כי מומחים בתחום יפתחו קווים מנחים בנושא בכדי לעזור לרופאים לרשום בצורה נכונה טסטוסטרון לחולים שיפיקו ממנו תועלת, ולעקוב אחר תופעות לוואי כמו התפתחות סרטן הערמונית.

למרות החסרונות של המחקר, צויין במאמר מערכת, יש לבדוק טוב לפני מתן טסטוסטרון. אין להתחיל טיפול זה בחולים עם היסטוריה משפחתית, עלייה ב-PSA או בדיקות לא תקינות ללא ביופסיית ערמונית שלילית.

J Urol 2005;174:534-538.

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה