Geriatrics

ויטמין E כנראה אינו משפר תיפקודי אנדותל וחדר שמאל בחולי סוכרת (Diabetes)

על פי תוצאות מחקר חדש, למינון גבוה של ויטמין E אין השפעות מועילות תיפקוד אנדותליאלי או תיפקוד חדר שמאל בחולים עם סוכרת סוג 1 ו-2.

התוצאות שהתקבלו היו הפוכות לתיאוריה ההתחלתית, כלומר שלויטמין E יהיו השפעות מועילות על מדידיות ראקטיביות ווסקולרית במיקרו ומקרוסירקולציה, אומר ד”ר אריסטידיס ווס מבוסטון.

במחקר זה חילקו החוקרים אקראית 32 חולי סוכרת מסוג 1 ו-57 חולים מסוג 2 לקבלת 1,800 יחידות בינלאומיות של ויטמין E ליום או פלצבו למשך 12 חודשים.

השינויים בוזודילטציה תלויית אנדותליאום של עור הזרוע (מיקרוסירקולציה) ב-6 חודשים ובוזודילטציה תלויית ולא תלויית אנדותל של עורק ברכיאלי (מקרוסירקולציה) לאחר 12 חודשים היו גרועים יותר בקבוצת ויטמין E לעומת הפלצבו.

בנוסף, שתי הקבוצות הראו עלייה מינורית בלחץ דם סיסטולי, אך עלייה זו היתה ברורה יותר בקבוצת ויטמין E. דבר “מעניין” הוא שבקבוצת הפלצבו היה שיפור קל ברמות HbA1c וירידה מינורית בכולסטרול LDL וכללי.

רמות חלבון C פעיל ירדו בצורה שולית בקבוצת ויטמין E בהשוואה לפלצבו. לא היה כל שינוי בתיפקוד אנדותליאלי באף אחת מקבוצות המחקר.

למיטב ידיעת החוקרים זהו המחקר הראשון הכולל מינונים גבוהים של ויטמין E לתקופה ארוכה (12 חודשים) בחולי סוכרת. התוצאות מצביעות כי לא ניתן להמליץ על שימוש במינון גבוה של ויטמין E.

Diabetes 2005;54:204-211

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה