GERD/Gastritis

GERD קשור לפרפור פרוזדורים אידיופתי

מחלת רפלוקס קיבתי-ושטי,Gastroesophageal reflux disease GERD,  עשויה להוות גורם להתקפים בלתי-מוסברים של פרפור פרוזדורים, lone paroxysmal atrial fibrillation – PAF, כך עולה מתוצאות מחקר ראשוני המתפרסם בגיליון נובמבר של ה-Southern Medical Journal.

מידע קליני ודיווחי מקרים בספרות מרמזים ש-GERD עלול לגרום לפרפור פרוזדורים וטיפול בעזרת מעכבי משאבות מימן,proton pump inhibitors ,PPIעשוי להפחית את תכיפות ההתקפים עם פחות תופעות לוואי ובמחיר זול יותר מהטיפול, שאינו תמיד מוצלח, בתרופות אנטי-אריתמיות.

סקירת התיקים של 89 מטופלים עם GERD הראתה של-18 מתוכם היה PAF בלתי מוסבר (אידיופתי), כולל 6 נשים. טווח הגילאים היה בין 39 ל-69.

לאחר טיפול ב-PPI, 14 (78%) מהמטופלים חוו ירידה משמעותית או העלמות של תסמינים הקשורים ל-PAF, ולכולם היה קצב סינוס בא.ק.ג חוזר. אף אחד מהמטופלים לא נדקק לעלייה במינון או תוספת של תרופות אנטי-אריתמיות, חמישה מטופלים הפסיקו את הטיפול בתרופות אנטי-אריתמיות לחלוטין.

בשניים מתוך 4 מטופלים שבהם לא נמצא שיפור ב-PAF לאחר הטיפול ב-PPI, סימפטומים הקשורים ב-GERD נמשכו.

החוקרים מסכמים שב-PAF אידיופתי, יש לבחון GERD כגורם לתופעה, טיפול ב-PPI, לא רק משפר את התסמינים של GERD במטופלים אלו, אלא גם את התסמינים הקשורים ל-PAF.

South Med J. 2003;96:1128-1132

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה