GERD/Gastritis

הקשר בין Reflux לסימפטומים נשימתיים בילדים איננו חד-משמעי

דיווח שפורסם לאחרונה טוען כי למרות שנראה כי קיים קשר בין gastroesophageal reflux לבין בעיות בדרכי הנשימה העליונות בילדים, בחינה קפדנית של 100 מחקרים העוסקים בנושא זה איננה מעלה מסקנה חד-משמעית.

החוקר הראשי הסביר כי הוא ועמיתיו קיוו לספק לרופאים קוים מנחים לטיפול בילדים עם סימפטומים בדרכי האויר העליונות שבהם קיים חשד לבעית reflux.

החוקר מסביר כי הדעות שנמצאו בספרות הטרוגניות מאוד – דרכים שונות שימשו לביצוע האיבחון, אוכלוסיות שונות של ילדים השוו זו לזו, ורק לעיתים רחוקות נעשה שימוש גם בקבוצות ביקורת בניסויים.

החוקרים מצאו תחילה 99 מחקרים רלוונטיים שפורסמו בבריטניה מאז שנת 1966. רבים מהם נפסלו, אך גם באלו שנמצאו מתאימים לקריטריונים שעל-פיהם נעשה המיון לא נמצאה עקביות.

החוקר הוסיף כי בשל כך קשה ביותר למצוא מידע שימושי בכדי לקבוע מי מהילדים צריך לעבור בדיקה נוספת או טיפול ב-reflux כאטיולוגיה אפשרית לסימפטומים בדרכי האויר העליונות.

למרות זאת ,החוקרים מציינים כי באופן כללי, reflux אובחן לעיתים קרובות בחולים סימפטומטיים. החוקרים מסכמים כי נראה שהעדויות תומכות בהיפותזה בנוגע לקשר בין reflux לסימפטומים בדרכי האויר העליונות בילדים.

החוקרים ציינו כי קיים צורך במציאת דרכי מדידה סטנדרטיות של תופעת ה-reflux, במציאת קבוצות השוואה מתאימות למחקרים, ובשימוש בשיטות סטטיסטיות מחמירות יותר.

Arch Otolaryngol Head Neck Surg 2003;129:1213-1220.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה