Genitourinary other

תסמינים אורינריים בגברים מבוגרים נפוצים יותר מהצפוי (מתוך ה- Journal of Urology)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון Journal of Urology ב- 18 במרץ, עולה כי כמעט שליש מהגברים מעל גיל 65 יפתחו תסמינים אורינריים תוך שנתיים, אם טרם חשו בהם.  יתרה מזאת, תסמינים בינוניים עד חמורים צפויים להחמיר בכרבע מהגברים המבוגרים באותה תקופת זמן.

במחקר הנוכחי מסוג עוקבה פרוספקטיבי, נכללו 5,697 גברים מתוך ה- Osteoporotic Fractures in Men study.  כל הנבדקים היו בני 65 ומעלה והתגוררו במסגרת הקהילה.  החוקרים השתמשו באינדקס התסמינים של ה- American Urological Association, על מנת לאפיין תסמינים אורינריים בכניסה למחקר ולאחר שנתיים.

מתוצאות המחקר עולה כי בכניסה למחקר, ל- 3,092 גברים הודגם אינדקס תסמינים של 7 נקודות ומטה (בסולם של 0 35), המצביע על העדר תסמינים או תסמינים קלים בלבד.  שנתיים לאחר מכן, 883 (29%) מקבוצת נבדקים אלו, התקדמו לציון של 8 נקודות ומעלה.  ההיארעות של תסמינים חדשים גברה עם הגיל: 27% מהגברים בגילאי 65 69, 28% בגברים בגילאי 70 79, ו 34% בקרב אלו שהיו לפחות בני 80 בתחילת המחקר.

עוד עולה, כי מתוך 2,605 הגברים עם אינדקס תסמינים של 8 נקודות ומעלה בכניסתם למחקר, 622 (24%) התקדמו בלפחות 4 נקודות במהלך המעקב.  יחד עם זאת, 25% דיווחו על שיפור של לפחות 4 נקודות.  התוצאות נותרו דומות גם לאחר הוצאה מהמחקר של חולים שטופלו ל- BPH (benign prostatic hypertrophy) בזמן המעקב.

החוקרים מציינים כי הופתעו לגלות עד כמה שכיחים תסמינים אורינריים בגברים מבוגרים, ומבקשים להגביר את המודעות בקרב המטפלים לאפשרות של התפתחות תסמינים אלו.

לדברי החוקרים, הצעד הבא צריך לקבוע גורמים המנבאים אלו גברים מצויים בסיכון גבוה יותר לפתח תסמינים אורינריים, וכך לזהות כיצד ניתן למנוע תסמינים אלו.

J Urol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה