Genitourinary other

נשים צעירות מתייחסות לגלולות החירום כמשביעות רצון ומשתמשות בהן על פי הנוחות (מתוך Am J Obstet Gynecol)

בסקר של נשים בנות 15 עד 24, שלקחו חלק במחקר של גלולת החירום levonorgestrel, יותר מ-90% התייחסו לגלולה כבטוחה ויעילה. אך בנוסף, לכך, ממצאי המחקר הראו כי הנוחות של הגישה לגלולות אלה משפיעה על שימוש מהיר ומיידי בגלולת החירום.

על מנת להעריך את שביעות הרצון מגלולות החירום בקרב נשים צעירות, החוקרים ניתחו מידע מ-1950 נבדקות, שהשתתפו במחקר המעריך גישה לגלולות חירום דרך אספקה מוקדמת של הגלולה, בתי מרקחת או קליניקות.

התוצאות הראו ש-92% מהנשים האמינו כי גלולות החירום בטוחות ו-98% מהן החשיבו אותן כיעילות, כך עולה מתוצאות המחקר, שפורסמו במהדורת ינואר של American Journal of Obstetrics and Gynecology.

בהשוואה לנשים, שהייתה להן גישה לקליניקות לקבלת גלולות חירום, אלה שהייתה להן גישה ישירה לבתי מרקחת לא דירגו את הגלולה כיותר נוחה והן לא היו יותר עתידות להשתמש בגלולת החירום מיד. בניגוד לכך, נשים, שכבר הייתה להן גלולה מראש, דירגו אותה כנוחה מאוד והן היו יותר עתידות בהשוואה לקבוצות אחרות להשתמש בגלולת החירום מיד.

בסך הכללי, 14% מהנבדקות דיווחו על כך, שלא השתמשו בגלולות החירום, כשהן חשוב שהן צריכות אותה. הסיבות העיקריות לכך היו אי נוחות ופחד מתופעות לוואי.

החוקרים מסכמים ואומרים כי ממצאים אלה מדגישים את החשיבות של גישה נוחה לשימוש יעיל בגלולות חירום. למרות שזמינות גדולה יותר של גלולות החירום דרך גישה אליהן ללא מרשם, יכולה להסיר מחסומים בשימוש בגלולה עבור נשים מסוימות, קידום של אספקה מוקדמת של גלולת החירום יהיה הכרחי על מנת לשפר גישה ושימוש.

Am J Obstet Gynecol 2007;196:29.e1-29.e6

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה