Genitourinary other

זיהום אימהי יכול להעלות את הסיכון לחלות בלויקמיה בילדות (מתוך Am J Epidemiol)

אפיזודה של אינפלואנזה, דלקת ריאות או מחלת מין סביב תקופת ההיריון מעלים משמעותית את הסיכון ללויקמיה בילדות בקרב הצאצאים, כך עולה ממחקר מקרה ביקורת חדש, שפורסם במהדורת ינואר של American Journal of Epidemiology. תוצאות המחקר מצביעות על כך, שזיהום אימהי יכול לתרום להתפתחות לויקמיה בילדות, אשר שיערו שיש לה מקור זיהומי.

במחקר השתתפו 365 ילדים, שאובחנו עם לויקמיה בילדות ו-460 מקרי ביקורת מותאמים. מידע על מחלה אימהית ושימוש בתרופות החל מלפני ההיריון וכלה בהנקה נלקחו על ידי ריאיון עם האימא הביולוגית.

החוקרים מצאו כי היסטוריה אימהית של אינפלואנזה או דלקת ריאות, שקרו בתקופה של 3 חודשים לפני ההיריון ועד לסוף תקופת ההנקה, היו קשורים עם עליה משמעותית סטטיסטית בסיכון ללויקמיה בילדות (OR-1.74) ולויקמיה לימפובלסטית חדה בצאצאים (OR-1.89).

היסטוריה אימהית של מחלות המועברות במגע מיני (כלמידיה, הרפס גניטלי ו-HPV) בתקופה, שסביב ההיריון הייתה קשורה עם OR של 6.33 ללויקמיה בילדות ושל 4.85 עבור ALL (לויקמיה לימפובלסטית חדה) על פי הדו”ח.

שימוש אימהי בתחליפי ברזל היה קשור משמעותית עם ירידה בסיכונים ללויקמיה בילדות ול-ALL בצאצא (OR– 0.70 ו-0.67 בהתאמה).

לסיכום, תוצאות המחקר מדגישות את החשיבות של שמירה על בריאות טובה במהלך ההיריון, דבר אשר קודם תמיד על ידי הרופאים בכדי להשיג היריון חלק ותינוק בריא.

Am J Epidemiol 2007;165:27-35

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • החשיבות הפרוגנוסטית של סרקופניה בחולים עם לימפומה (Leuk Lymphoma)

    החשיבות הפרוגנוסטית של סרקופניה בחולים עם לימפומה (Leuk Lymphoma)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Leukemia and Lymphoma עולה כי סרקופניה הינה סמן פרוגנוסטי שלילי בחולים עם לימפומה ומלווה בשיעורים נמוכים יותר של הישרדות ללא-התקדמות מחלה ובשיעורי הישרדות כוללים נמוכים יותר בחולים לאחר השתלת מח עצם ובגברים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנן עדויות סותרות אודות הקשר בין סרקופניה ולימפומה. כעת הם ביקשו לבחון את […]

  • השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למעלה מ-5% מהמקרים של מוות פתאומי של תינוקות עשוי להיות קשור להשמנת-יתר אימהית. בארצות הברית מדווח בכל שנה על כ-3,500 מקרים של מוות פתאומי של תינוקות. לאחר מסעות פרסום בשנות ה-90 של המאה הקודמת שכללו המלצות על תנוחות שינה בטוחות […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את אישור מתן Darzalex Faspro לטיפול במיאלומה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את אישור מתן Darzalex Faspro לטיפול במיאלומה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את הרחבת ההתוויה למתן Darzalex Faspro (או Daratumumab ו-Hyaluronidase-fihj) בשילוב עם Bortezomib, Lenalidomide ו-Dexamethasone כטיפול אינדוקציה ומיצוק בחולים מתאימים להשתלה עם אבחנה חדשה של מיאלומה נפוצה. האישור התקבל לאחר סקירה מועדפת ומבוסס על נתוני יעילות ובטיחות ממחקר PERSEUS בתווית-פתוחה, שכלל 709 חולים מתחת לגיל 70 שנים […]

  • הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: אבחון סרטן המעי

    הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: אבחון סרטן המעי

    שלום לכולם וברוכים הבאים לעוד פרק של “טיפ מחדר הרופא”, הפעם נעסוק באחת מהמחלות החשובות והקשות לאבחון – סרטן המעי. פרופסור איתמר רז יחלוק איתנו מידע חדש ומרתק מתוך מאמר שהתפרסם ב-JAMA OPEN ממאי האחרון. נלמד על השיטות המתקדמות לאבחון מוקדם והדרכים לשיפור הסיכויים לטיפול מוצלח. לכל הטיפים השבועיים  בחסות בלתי תלויה של חברת נובונורדיסק

  • צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד

    צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד"ר אבי פנסקי, עורך אורתופדיה

    צליעה בילדים היא סיבה שכיחה לפנייה לחדרי מיון, והאבחנה המבדלת במקרים אלו רחבה למדי: הסיבה עשויה להיות מולדת, דלקתית, זיהומית, חבלתית, נאופלסטית ואידיופאתית. ד"ר פנסקי משתף מאמר מ-Pediatrics in Review הסוקר את שיטות האבחון השונות, ומוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה