Genitourinary other

ערכי HbA1c מוקדם בסוכרת הריונית מנבאים את תוצאות ההיריון (מתוך Diabetes Care)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Diabetes Care, עולה כי בנשים עם סוכרת עליה ברמות HbA1C (hemoglobin A1c) מוקדם במהלך ההיריון קשורה עם עליה בסיכון לתוצאות בלתי רצויות של ההיריון.

נראה כי הורדת רמות HbA1C קשורה עם סיכון נמוך לתוצאה עוברית לא רצויה דרך טווח רחב יותר של ערכי HbA1C, לעומת מה שהיה נהוג בעבר.

החוקרים בדקו תועלת קלינית של רמת HbA1C בשליש הראשון בניבוי תוצאות לא רצויות של ההיריון ב-573 הריונות בנשים עם סוכרת סוג 1.

רמת HbA1C היו בממוצע של 7.4% בהריונות עם תוצאות טובות בהשוואה ל-8.5% ב-165 הריונות, שהיו בעלי תוצאות בלתי רצויות, כגון הפלה ספונטאנית או טיפולית, לידת תינוק מת, תמותה ניאונטלית או אנומליה מולדת.

במחקר נמצא קשר חיובי עקבי כמעט לינארי בין רמות גבוהות של HbA1C ובין תוצאות בלתי רצויות של היריון המתחילים עם ערכי HbA1C של קצת מעל 7.0%. במודל רגרסיה לוגיסטי, כל עליה של 1% בערך HbA1C התאימה לעליה של 5.5% בסיכון לסבול מתוצאות לא רצויות.

אך HbA1C לא היה כל כך יעיל בניבוי תוצאות של הריונות אינדיבידואלים. לדוגמא, ל-21% מההריונות עם ערכי HbA1C מעל 10% היו תוצאות טובות, בעוד של-15% מההריונות עם ערכי HbA1C מתחת ל-6% היו תוצאות בלתי רצויות.

החוקרים מסכמים ואומרים כי למרות שהקשר בין ערכי HbA1C ותוצאות נראה חזק בצורה אינטואיטיבית, ברור שיש גורמים אחרים המשחקים תפקיד בכל העניין. הדבר אומר, שלמרות שעלינו כרופאים להדגיש את העדות החזקה לשיפור תוצאות ההיריון הקשורה להורדת ערכי HbA1C, עלינו להיות מודעים לכך, שיכולים להיות הריונות רבים עם ערכי HbA1C גבוהים, שיסתיימו בצורה שמחה וטובה.

Diabetes Care 2006;29:2612-2616

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה