Genitourinary other

הסיכון לתרומבוזיס נמשך לאחר הפסקת טיפול בהפרין

ה-FDA ותאגיד Baxter Healthcare הזהירו את מומחי מקצועות הבריאות בנוגע לסיכון של מהלך מאוחר של HIT (heparin-induced thrombocytopenia) בקרב מטופלים המקבלים זריקות של הפרין סודיום. HIT היא תגובה קשה המתווכת על ידי נוגדנים הנגרמת מאגרגציית טסיות בלתי הפיכה ואשר יכולה להוביל להתפתחות HITT (HIT ותרומבוזיס).

מטופלים המגיעים עם תרומבוציטופניה או עם תרומבוזיס תוך מספר שבועות לאחר הפסקת הטיפול בהפרין צריכים לעבור הערכה ל-HIT ול-HITT, כך עולה ממידע בטיחות ותוכנית לדיווח על תופעות לוואי של ה-FDA.

HITT  יכול להתבטא כאירועים תרומבו-אמבולים, כולל DVT (deep vein thrombosis), PE           (pulmonary embolism), תרומבוזיס בוריד צרברלי, איסכמיה בגפה, שבץ, MI, תרומבוזיס במזנטרי, תרומבוזיס בעורק כליה, נקרוזיס של העור, גרגרינה של הגפיים, שיכולה להביא לאמפוטציה ומוות אפשרי.

זריקות של הפרין סודיום ניתנות באינדיקציה למניעה ולטיפול בתרומבוזיס ורידי, ב-PE ובאמבולי עורקי פריפרי, טיפול בפרפור עליות עם אמבוליזציה, אבחון וטיפול בקואגולופתיות שחפניות (consumptive coagulopathies) כרוניות וחדות ולמניעת יצירת קריש בניתוח עורקים וניתוח קרדיאלי.

אינדיקציה נוספת לטיפול בהפרין היא לשימוש כאנטי קרישה בעירויי דם, בסירקולציה extracorporeal, בפרוצדורות של דיאליזה ובדגימות דם למטרות מעבדה. מינון נמוך של החומר יכול לשמש למניעת DVT ו-PE לאחר ניתוח במטופלים העוברים ניתוח בטן- בית חזה גדול ובאלה הנמצאים בסיכון לפתח מחלה תרומבו אמבולית בשל סיבות אחרות.

במהלך הטיפול, תרומבוציטופניה מכל דרגה שהיא צריכה להיות תחת ניטור צמוד. אם מספר הטסיות יורד לפחות מ-100,000 / mm3 יש להפסיק מיד את הטיפול בהפרין ולתת טיפול אלטרנטיבי אנטי קרישתי אם יש צורך בכך.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה