Genitourinary other

האם מעכב Farnesyltransferase מגביר את היעילות של טיפול כימותרפיה בסרטן שד ? (מתוך Clinical Oncology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Clinical Oncology, עולה כי הוספת FTI (farnesyltransferase inhibitor) ל- doxorubicin ו-cyclophosphamide בטיפול בסרטן שד יכול לעלות את הסבירות לתגובה פתולוגית מלאה.

לסרטן שד המאופיין על ידי ביטוי יתר של חלבון Ras (ושאינו קשור למוטציות ב-Ras) יש בדרך כלל פרוגנוזה טובה. מודפיקציה על ידי farnesyltransferase דרושה ל-Ras בכדי לגרום לאפקטים שלו “במורד הדרך” בגידולים.

טיפול ב-TFI גורם לאפופטוזיס, מעכב אנגיוגנזיס ויוצר רגרסיה במודלים של חיות של סרטן שד.

במחקר (שלב ראשון של tipifarnib ) השתתפו 11 נבדקים עם אדנוקרצינומה גרורתית של שד. מטרת המחקר הייתה לקבוע את המינון האופטימלי של טיפול ב-TFI. לאחר מכן, החוקרים התחילו מחקר שלב 2  במינון זה ב-21 חולים עם סרטן שד מתקדם מקומית.

מלבד שני החולים הראשונים במחקר שלב 1, טיפול הורכב מ- doxorubicin 60 mg/m ו- cyclophosphamide 600 mg/m ביום ראשון כל שבועיים למשך 4 מחזורים, שלפניו הותחל טיפול למניעת בחילות והקאות, ביחד עם פקטור לגירוי יצירת גרנולוציטים 5 g/kg תת עורי מהיום השני ועד ליום 13.

החוקרים קבעו, על סמך מינון המוגבל על ידי טוקסיות, שהמינון המומלץ של שלב 2 של tipifarnib הוא 200 mg פעמיים ביום בימים 2 עד 7.

בחלק שלב 2 של המחקר, 20 מתוך 21 חולים עם סרטן שד מתקדם מקומית, טופלו בהתאם, ולאחר 4 שבועות עבור ניתוח.

17 חולים עברו 4 מחזורי כימותרפיה מלאים. החולים האחרים קיבלו פחות מחזורים בגלל נויטרופניה מתמדת, תרומבוציטופניה או סימפטומי GI. תופעות בלתי רצויות אחרות כוללות זיהומים אוראלים על ידי הרפס זוסטר, זיהום מפוזר וקשה של וריצלה זוסטר ו-EF (ejection fraction) נמוך של חדר שמאל. חולה אחד עם מחלה גרורתית מת לאחר 4 מחזורי טיפול.

7 חולים (33%), שעברו ניתוח, חוו תגובה פתולוגית מלאה, 6 מהם עברו 4 מחזורי טיפול בכימותרפיה ורק חולה אחד עבר רק שני מחזורי טיפול. התוצאות מצביעות על כך, של- tipifarnib יש יתרון במיוחד במחלה החיובית לרצפטור לאסטרוגן. בניגוד לכך, שיעור של 10% של תגובות מלאות נראה במחקרים אחרים המערבים 4 מחזורי טיפול ניאו-אדג’ובנטי בכימותרפיה עם doxorubicin ו- cyclophosphamide, שניתנו כל 3 שבועות.

J Clin Oncol 2006;24:3013-3018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה