Genitourinary other

Teriparatide מוריד סיכון לכאב גב באוסטאופורוזיס יותר מ-Alendronate (מתוך Rheumatology)

התרופה האנאבולית teriparatide (זריקות forteo) יעילה יותר בהפחתת סיכון לכאב גב בנשים עם אוסטאופורוזיס של גיל המעבר לעומת התרופה לאוסטאופורוזיס alendronate, מדווחים חוקרים בגיליון אוגוסט של Rheumatology.

החוקרים בדקו 146 נשים עם אוסטאופורוזיס. הנשים קיבלו באקראי למשך 14 חודשים זריקה עצמית יומית של 40 מיקרוגרם teriparatide ופלצבו אורלי או פלצבו להזרקה עצמית ו-10 מ”ג של alendronate אורלי.

במהלך תקופה זו, לנשים שקיבלו teriparatide היה סיכון יחסי לכל כאב גב שהוא של 0.27 מזה של אלו שקיבלו alendronate. לכאב גב בינוני או חמור, הסיכון היחסי היה 0.19.

ההבדל נשמר ל-18 חודשים לאחר שלב זה של המחקר. בנוסף, לאחר מעקב של 30 חודשים היה עדיין הבדל בהיארעות כאב גב בקבוצת ה-teriparatide, אך הוא כבר לא היה משמעותי יותר.

עם זאת, פחות נשים באופן משמעותי שטופלו ב-alendronate נזקקו למנוחה במיטה בשל כאב גב, והיתה מגמה של פחות נשים שטופלו ב-alendronate להגבלת פעילותן בגלל כאב גב.

J Rheumatol 2005;32:1556-1662.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת: לפני מס’ חודשים הצגנו באתר הרצאה “חיה” של פרופ’מ אתל אריס שהתארחה בארץ לרגל כנס שבו הוצגו מימצאים הנוגעים לתרופה זו . ניתן לעיין בהרצאה בקישור זה

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה