Genitourinary other

הקאות חמורות במהלך ההריון גורמות סיכון משמעותי לאם ולילוד (ACPM)

הסיכון ללידה מוקדמת, לידת עובר במשקל נמוך, וכן סיבוכים קדם ואחר לידתיים עולים בקרב אימהות שמאושפזות בעקבות בחילות בוקר (hyperemesis gravidarum ) לעומת נשים בהריון שאינן מאושפזות בשל סיבה זו. ד”ר מישל סולטיס ממרכז רפואי מדיגן בטקומה וושינגטון, ואמילי ברונסון מאונ’ וושינגטון בסיאטל הציגו ממצאים אלו בכנס האמריקאי השנתי לרפואה מניעתית.

שתי החוקרות הסבירו כי בחילות בוקר, או הקאות חמורות במהלך ההריון, דורשות אישפוז לעיתים קרובות. נשים אלו סובלות בירידה בנפח, הפרעה מטבולית וירידה במשקל. מצב זה משפיע על 0.1%-2% מהנשים ההרות ועשוי לנבוע מבעיה הורמונלית, אי סדירות אוטונומית או פגיעה מכנית.

בגלל המחסור התזונתי הקשור בבחילות הבוקר, מניחות החוקרות כי זה עשוי להיות קשור לפתולוגיות בשיליה, לידה מוקדמת, משקל יילוד נמוך ועלייה באבנורמליות עובריות. בכדי להעריך השפעות של בחילות בוקר על קשיים בהריון, סיבוכי לידה ותוצאות שליליות ביילוד, פיתחו החוקרות מחקר קוהורט רטרוספקטיבי מבוסס אוכלוסיה.

נתוני לידה ואישפוז ממדינת וושינגטון בין 1987 ל-2002 נבדקו. החוקרות זיהו 4,808 נשים הרות שאושפזו עם בחילות בוקר במוסד לא ממשלתי. רישומי הנשים הושוו לאלא של 9,616 אמהות שנבחרו באקראי ולא אושפזו בשל בחילות בוקר. שתי הקבוצות נבדקו שוב שנה לאחר הלידה. הריון שהסתיים במות העובר, הריון מרובה לידות או לידה במוסד ממשלתי הוצאו מהמחקר. אנליזה מורכבת שימשה להערכת ההשפעה של בחילות בוקר על ההריון, הלידה וההשפעות על העובר.

תוצאות האנליזה הראו כי לנשים שאושפזו בעקבות בחילות בוקר היתה עלייה בסיכון לקדם רעלת הריון בהשוואה לאלו שלא אושפזו. מהנשים עם בחילות בוקר, 5.7% סבלו מקדם רעלת הריון בהשוואה ל-4.3% בנשים ללא רעלת הריון (סיכון יחסי , 1.3; 95% רווח בר סמך, 1.1-1.6).

בנוסף, נשים עם בחילות בוקר נזקקו לימי אישפוז נוספים לאחר לידה רגילה וניתוח קיסרי. בקרב הלידות הרגילות בשתי הקבוצות, 7% מקבוצת בחילות הבוקר נדרשה לאישפוז ארוך יותר משלושה ימים בהשוואה ל-4% בקבוצת הביקורת (סיכון יחסי 1.8; 95% רווח בר סמך, 1.5-2.1), בדומה, בקרב הניתוחים הקיסרים, 12% מקבוצת בחילות הבוקר נזקקו לאישפוז ארוך יותר ו-6.4% מקבוצת הביקורת (סיכון יחסי 2; 95% רווח בר סמך, 1.5-2.7).

תינוקות שנולדו לקבוצת בחילות הבוקר היו בעלי סבירות גבוהה יותר לשקול פחות מ-2500 גרם (6.4% מהתינוקות בקבוצת בחילות הבוקר לעומת 4.7% בביקורת; סיכון יחסי , 1.3; 95% רווח בר סמך, 1.2-1.6). בהנוסף, לידות מוקדמות (לפני שבוע 28) התרחשו ב-0.6% בקבוצת בחילות הבוקר לעומת 0.3% בקבוצת הביקורת (סיכון יחסי, 2.1; 95%רווח בר סמך, 1.2-4.0).

בהערכת היתרונות והחסרונות של מחקרן, החוקרות הסבירו כי כיוון שהמידע הוא מבוסס אוכלוסיה, יוכללו התוצאות לאוכלוסיית היולדות. החוקרות שמו לב כי יש שונות בקריטריון האבחנתי של בחילות בוקר בהריון במערכת הבריאות.

החוקרות הסיקו כי מחקר זה עשוי ליידע רופאים ואימהות לגבי הסיבוכים בבחילות בהריון. עירנות ומודעות למצב זה ותוצאותיו עשויות להשפיע על שיטות טיפול טובות יותר ומניעת התוצאות.

ACPM 2005: Poster 6. Presented Feb. 17, 2005

לידיעה במדסקייפ.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה