Genitourinary other

הופעת בעיות ברצפת האגן פחות סבירה לאחר ניתוח קיסרי מאשר לאחר לידת מכשירים (Am J Obstet Gynecol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, סימפטומים של מערכת השתן ודיספראוניה שכיחים פחות לאחר ניתוח קירסרי מאשר אחרי לידת מכשירים במהלך השלב השני של הלידה.

יתר על כן, מסבירה החוקרת הראשית, ד”ר Liebling, כי לא ניתן להתייחס אל המאמר באופן מבודד אלא כתוספת להבנה הנוגעת למורבידיות הפוטנציאלית הקשורה בקשיי לידה בשלב השני של הלידה.

החוקרים השוו את המורבידיות ב-393 אמהות שעברו לידת מכשירים ואגינלית קשה בניתוח או ילדו בניתוח קיסרי עם פתיחה מלאה כעבור 6 שבועות וכעבור שנה אחת.

החוקרים מדווחים כי סבירות גבוהה יותר להופעת אי-שליטה על מתן שתן, שהיא יותר ממקרית, נמצאה כעבור 6 שבועות וכעבור שנה מלידת מכשירים מאשר לאחר ניתוח קיסרי, אך לא נמצא הבדל משמעותי בשכיחות סימפטומי בעיות התפקוד במעי.

הופעת דיספראוניה והימנעות ממגע מיני בשל כאבים היתה סבירה יותר בקרב נשים שעברו לידת מכשירים מאשר בקרב נשים שעברו ניתוח קיסרי כעבור 6 שבועות וכעבור שנה.

אולם, מציינים החוקרים, בנשים שעברו ניתוח קיסרי לאחר שנכשלה בהן לידת מכשירים הופיעה סבירות גבוהה יותר להימנעות ממגע מיני בשל כאבים כעבור שנה מאשר באלה שעברו ניתוח קיסרי מיידי, אך לא הופיעו הבדלים משמעותיים אחרים בין שתי קבוצות אלה.

החוקרים כותבים כי מעניין שלמרות השיעור הגבוה יותר של מורבידיות באגן בקרב קבוצת הנשים שעברו לידת מכשירים, הן עדיין העדיפו לידה ואגינלית כאשר נשאלו על לידות עתידיות.

למעשה, ממשיכה החוקרת הראשית, החוקרים תומכים בהחלטה לנסות לידת מכשירים, במידה והרופא המיילד מרגיש שזוהי החלטה נכונה.

היא מסכמת כי החלטה זו התקבלה על-ידם שכן אף אחת משתי דרכי הלידה שנבדקו, ניתוח קיסרי או לידת מכשירים, איננה מנועה ממוריבידיות.

Am J Obstet Gynecol 2004;191:4-10.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה