Genitourinary other

דגימת שתן עשויה לסייע לאבחון זיהומים במיקופלסמה וכלמידיה (Sex Transm Dis)

ממחקר חדש עולה שבקרב חולים המגיעים למרפאת מחלות מין (STD), דגימת שתן (first void urine) עדיפה על פני משטח אורוגניטלי לזיהוי זיהום ב- Mycoplasma genitalium או ב-Chlamydia trachomatis באמצעות PCR.

החוקרים ציינו עם זאת שבנשים דגימת השתן צריכה להלקח בנוסף למשטח מצוואר הרחם.

במחקר השתתפו 1856 גברים ו-753 נשים. בקרב הגברים בדיקת ה-PCR של החומר שנלקח מדגימת השתן גילתה את הזיהום ב-97.6% ב- M. genitalium וב-98.4% ב- C. trachomatis. תוצאות אלו היו עדיפות על פני אלו שהושגו באמצעות דגימה שנלקחה באמצעות משטח מהשופכה.

בקרב הנשים, מצאו החוקרים שכאשר דגימת השתן היתה הדגימה היחידה נעשה אבחון ב-88% מהזיהומים ב- M. genitalium והרגישות עלתה ל-96% כאשר השתמשו במקביל במשטח מצוואר הרחם. גם באבחון של C. trachomatis התקבלו תוצאות דומות (90% ו-99% לאחר הוספת משטח מצוואר הרחם).

החוקרים הדגישו שבנשים יש להמנע מהקפאת דגימת השתן בטרם הוצא ה-DNA כי על פי הניסיון שנצבר במחקר בחלק מהנשים (27%) ההקפאה של דגימת השתן גרמה לתשובה שהיא false-negative עבור M. genitalium. בגברים לא נצפתה בעיה דומה.

“דגימת שתן היא מקור טוב לא פחות מאשר משטחים אורוגניטלים, אשר כרוכים לעיתים בסבל וכאב, לאבחון זיהום ב- M. genitalium וב- C. trachomatis באמצעות PCR” סיכמו החוקרים.

Sex Transm Dis 2004;31:499-507

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה