Genetics

מספר תרופות לאיזון לחץ דם עשוי לספק הגנה מפני דיכאון (Hypertension)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Hypertension עולה כי טיפול במספר תרופות לאיזון לחץ דם מלווה בסיכון מופחת לדיכאון, כולל תרופות ממשפחת מעכבי ACE, חסמי תעלות סידן וחסמי ביתא. מנגד, לא תועד קשר בין טיפול במשתנים ובין הסיכון לדיכאון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם ומחלות צרברווסקולארית מלוות בסיכון מוגבר לדיכאון, אך לא ברור אם הטיפול בתרופות לאיזון לחץ הדם מביא לעליה או הפחתת הסיכון הנ”ל. בנוסף, ההשפעות של תרופות ספציפיות על הסיכון לדיכאון אינו ידוע.

החוקרים התבססו על מאגרי נתונים מבוססי-אוכלוסיה מדנמרק להערכה שיטתית של 41 תרופות נפוצות לטיפול ביתר לחץ דם והקשר עם הסיכון היארעות דיכאון. ההשפעה של התרופות השונות לאיזון לחץ דם על הסיכון לדיכאון נבחנה אל מול ההשפעה של טיפול במשתנים.

המשתתפים במחקר גויסו למחקר בינואר 2005 ונותרו במעקב עד דצמבר 2015. החוקרים בחנו שני תוצאים שונים: 1) אבחנה של הפרעת דיכאון בבית חולים פסיכיאטרי ו-2) תוצא משולב שכלל אבחנה של דיכאון או שימוש בנוגדי-דיכאון.

מהנתונים עולה כי טיפול ממושך בתרופות ממשפחת מעכבי ACE, חסמי תעלות סידן וחסמי ביתא, לווה בירידה משמעותית בשיעורי דיכאון, בעוד שלטיפול במשתנים לא הייתה השפעה על הסיכון לדיכאון.

תרופות ספציפיות שנקשרו עם סיכון מופחת לדיכאון כללו את Enalapril (אנלדקס) ו-Ramipril (טריטייס) ממשפחת מעכבי ACE, Amlodipine (נורווסק), Verapamil (איקאקור) ומשלבי Verapamil ממשפחת חסמי תעלות סידן; וכן ארבע תרופות ממשפחת חסמי ביתא: Propranolol (דרלין), Atenolol (נורמיטן), Bisoprolol (קרדילוק) ו-Carvedilol (דימיטון).

החוקרים מדגישים כי לא זוהתה תרופה המשמשת לאיזון יתר לחץ דם אשר לוותה בסיכון מוגבר לדיכאון.

לסיכום, מנתוני עולם-אמיתי עולה השפעה חיובית של טיפול ב-9 תרופות ספציפיות לאיזון לחץ דם. החוקרים מציעים לקחת בחשבון את הסיכון להתפתחות דיכאון או היסטוריה של דיכאון או חרדה, בבחירת הטיפול התרופתי לאיזון יתר לחץ דם.

Hypertension 2020

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • תוצאות מאכזבות למשלב Vibostolimab עם Pembrolizumab כנגד סרטן ריאות (מתוך הודעת חברת Merck)

    תוצאות מאכזבות למשלב Vibostolimab עם Pembrolizumab כנגד סרטן ריאות (מתוך הודעת חברת Merck)

    מחקר אקראי בשלב 3 שנועד להשוות שני משלבי טיפול קו-ראשון כנגד סרטן ריאות הופסק בשלב מוקדם לאחר ניתוח ביניים שלא הדגים כל תועלת הישרדותית והצביע על רעילות גבוהה יותר עם התכשיר הניסיוני Vibostolimab. מחקר KeyVibe-008 הינו מחקר כפל-סמיות שכלל 460 חולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (או Small Cell Lung Cancer) בשלב נרחב. במסגרת המחקר […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Axatilimab לטיפול ב-GVHD כרוני (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Axatilimab לטיפול ב-GVHD כרוני (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן Axatilimab לטיפול במבוגרים וילדים עם אבחנה של GVHD (או Graft Versus Host Disease) כרונית בהם לא תועדה תגובה לפחות לשני קווי טיפול קודמים ובמשקל של 40 ק”ג ומעלה. החוקרים מסבירים כי GVHD כרוני הינו סיבוך מסכן-חיים של השתלת מח עצם אלוגנאית, המתפתח במחצית מהמושתלים. […]

  • אי-הבנות נפוצות לגבי סטטינים (MDedge)

    אי-הבנות נפוצות לגבי סטטינים (MDedge)

    בכתבה ב- MDedge דנו באי-הבנות נפוצות לגבי סטטינים ותואר תיאור מקרה של מטופלת עם תסמונת כלילית חריפה וחשבה להפסיק את הסטטין בגלל תופעות לוואי. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ אייל שוורצברג.

  • הוספת Nemolizumab לטיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים משפר פרוריגו נודולריס (Br J Dermatol)

    הוספת Nemolizumab לטיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים משפר פרוריגו נודולריס (Br J Dermatol)

    הוספת Nemolizumab במינונים של 30 מ”ג ו-60 מ”ג לטיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים הוביל לתוצאות חיוביות במתבגרים עם פרוריגו נודולריס (Prurigo Nodularis), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום יש אפשרויות טיפול מוגבלות לפרוריגו נודולריס, כאשר לחלק גדול מהם יעילות לא-מספקת. Nemolizumab הינו נוגדן חד-שבטי ניסיוני הנקשר […]

  • הקלה מהירה בגרד מנבאת תגובה לטיפול בדופיקסנט בחולים עם Bullous Pemphigoid (מתוך Dermatology)

    הקלה מהירה בגרד מנבאת תגובה לטיפול בדופיקסנט בחולים עם Bullous Pemphigoid (מתוך Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Dermatology עולה קורלציה חיובית בין הקלה מהירה בתלונות על גרד עורי בעקבות התחלת טיפול ב-Dupilumab (דופיקסנט) ובין התגובה לטיפול התרופתי בחולים עם אבחנה של Bullous Pemphigoid. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Bullous Pemphigoid הינה מחלה שלפוחתית אוטואימונית הנפוצה ביותר הפוגעת לרוב בקשישים. מרבית אפשרויות הטיפול הסיסטמי כוללות תרופות לדיכוי חיסוני […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תרסיס אפינפרין אפי לטיפול באנאפילקסיס (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תרסיס אפינפרין אפי לטיפול באנאפילקסיס (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור תרסיס אפי של אפינפרין (Neffy) לטיפול חירום בתגובות אלרגיות מסוג 1, כולל אנאפילקסיס, בילדים ומבוגרים במשקל של 30 קילוגרמים ומעלה. האישור מבוסס על ארבעה מחקרים בהם התרסיס האפי הוביל לריכוזי אפינפרין דומים לאלו שהושגו עם טיפולים חליפיים הניתנים בזריקה. על-פי הודעת מנהל המזון והתרופות […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה