Genetics

טיפול בהורמון גדילה מועיל לנערות עם תסמונת טרנר

לפי מחקר חדש עולה, כי תוספי הורמון גדילה (GH) מעלים את הגובה בבגרות, בנערות עם תסמונת טרנר. לפי החוקרים, הטכנולוגיות החדשות לייצור GH מאפשרות טיפול במינונים גדולים יותר, בקבוצות גדולות יותר של חולים.

במחקר השתתפו 154 נערות עם תסמונת טרנר, בגילאים 7-13. הנערות חולקו לשתי קבוצות באופן אקראי כך שקבוצה אחת קיבלה GH בזריקות תת עוריות וקבוצה שנייה לא קיבלה טיפול. החל מגיל 13, נערות בשתי הקבוצות קיבלו טיפול בהורמוני מין.

מבין 104 הנערות שסיימו את המחקר, 61  היו בקבוצה שקיבלה GH ו- 43 בקבוצה שלא קיבלה. נמצא כי בתום הטיפול, ממוצע הגובה היה גבוה יותר בקבוצה שקיבלה טיפול ב- GH (147.5 סמ’ לעומת 141.0 סמ’). מנתוני גובה שנאספו לגבי 59 נערות, שנה אחרי תום הטיפול, עולה כי ממוצע הגובה היה גבוה יותר בקבוצת הטיפול (149.0 סמ’ לעומת 142.2 סמ’). לפי חישובי החוקרים, הטיפול ב- GH הוסיף בממוצע 7.2 סמ’ לגובה הנערות.

לדברי החוקרים, מחקר זה הוא הראשון להראות את היעילות של טיפול ב- GH להעלאה של הגובה בבגרות בנערות עם תסמונת טרנר. החוקרים אומרים, כי יעילות הטיפול צריכה להישקל כנגד המחיר הגבוה שלו וכנגד הצורך בהזרקות יומיומיות במשך שנים רבות.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה